Ред Бул и Рено отхвърлиха появилите се слухове, че ще се разделят вследствие на шокиращия старт на подготовката им за новия сезон.
На първите предсезонни тестове шампионите от последните четири сезона записаха едва 21 обиколки. Впоследствие техническият шеф на тима от Милтън Кийнс Ейдриан Нюи обясни какви са били проблемите от страна на отбора. Той заяви, че тимът не е имал достатъчно време да изпита всичко на стенд преди RB10 да излезе на писта. Рено също бяха категорични, че са открили причините за грижите на отборите с тяхната задвижваща система и се надяват всичко в Бахрейн да е наред.
Все пак ситуацията бе повод за появата на слухове и се заговори за връщане на Косуърт, които – макара и без договор с който и да е от отборите за 2014 г. – били завършили своя 1,6 лV6 турбомотор. По-смелите приказки предполагаха, че Ред Бул могат да вземат проекта и да се състезават със собствени агрегати през 2015 г.
– Не знам нищо за подобни слухове – заяви шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен пред Шпорт Билд. – В момента работим в много близко сътрудничество с Ред Бул и няколко от техните инженери дори са в базата ни във Вири, за да се трудят по интеграцията на колата и задвижващата система.
Съветникът на отбора Хелмут Марко също бе категоричен, че договорът на тима с Рено е дългосрочен, но допълни, че това е свързано и с резултатите на писта:
– Въпреки всичко няма да се паникьосваме и заедно работим усилено, за да решим проблемите си.
Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел не бе щастлив от станалото на Херес, но прие философски грижите.
– По-добре да се случи на тестове, отколкото в състезанията – заяви немският пилот. – Естествено, че нещата не преминаха така, както искахме. Останалите отбори натрупаха доста километри, а това е важно, тъй като говорим за напълно нова технология. Надявам се ситуацията в Бахрейн да е по-добра и да разполагам с кола, която не само върви, но и мога да използвам на пълна газ.
Слухът, че Ред Бул си търсят нов доставчик на двигатели, бе споделен и от Джанкарло Минарди. Основателят на едноименния отбор във Формула 1, който чрез смяна на собствеността се превърна в днешния Торо Росо, отбеляза, че официалната позиция на двата отбора на австрийския милиардер Дитрих Матешиц е запазване на спокойствие въпреки грижите от Херес.
– Според кръжащата наоколо информация обаче ситуацията е по-сериозна от очакваното и не е лесна за оправяне. Изглежда Ред Бул проучват възможността за смяна на моторите за 2015 г. – допълни италианецът в публикация на уебсайта си.
Според него Рено търсели как „да купят” решения на проблемите си – да наемат допълнителни хора, което досега не се било случвало.
– Рено винаги са пазели технологиите си – продължава Минарди. – Подобна новина може само да подхрани подозрения за структурни проблеми на агрегата, които не са лесно решими в краткосрочен план. Надявам се да бъда опроверган още в началото на тестовете в Бахрейн, но няма съмнение, че Формула 1 преживява доста хаотичен момент.
Той допълва, че имало слух за страхотна разправия между Ейдриан Нюи и заместник-управляващия директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт по време на изпитанията на Херес.
През миналата година Минарди предизвика буря от реакции заради съмненията си относно легалността на Ред Бул RB9. Повод за публикацията му бе огромното предимство на Себастиан Фетел в Гран при на Сингапур и негови наблюдения по време на състезанието на уличното трасе.