В Рено Спорт F1 смятат, че ще направят нормални тестове в Бахрейн тази седмица след проблемите, които имаха на първите предсезонни тренировки на Херес в Испания. Тогава трите отбора със задвижваща система на френския производител – Ред Бул, Торо Росо и Катерам – направиха едва 151 обиколки.
Впоследствие Рено работиха по отстраняване на проблемите, случили се на испанското трасе. Част от новостите бяха изпитани по време на два филмови дни – с Лотус на Херес и с Торо Росо на Мизано.
– Имахме проблеми с хардуера, които доведоха и до грижи със софтуера. Първо се появиха тези с батерията. Подобренията ги тествахме на стенд и на писта (благодарение на два филмови дни) и всичко работи според очакванията. Затова сме уверени, че конкретно този проблем от първия тест е решен. Следващата задача очевидно бе софтуерът. В началните тренировки установихме лоша управляемост заради проблем с работата на софтуера в максимални режими и някои грижи с калибровката. През последните две седмици ги изпитахме на стендовете и подобрихме ситуацията. Все още сме малко по-назад спрямо първоначалната си програма, но в Бахрейн би трябвало всичко да е наред – коментира директорът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен.
Рено и отборите, работещи с тяхната задвижваща система, тепърва ще вършат онова, което останалите екипи правеха на Херес – проверка на системите и натрупване на обиколки в дълги серии, тоест издръжливост.
Новостите на екипа от Вири-Шатийон бяха изпитани без сериозни проблеми с Лотус, но с Торо Росо сесията не протече толкова гладко.
– Честно казано, това не бе неочаквано – призна Тафен. – Причините за грижите са ясни и се трудихме по тях впоследствие, но по време на самия ден снимки нищо не можем да направим. Започнеш ли с една конфигурация, трябва да продължиш с нея и е трудно да реагираш. Все пак изоставането не е въпрос на месеци.
В същото време Рено не изключват възможността да подадат молба до ФИА за разрешение да направят промени по системите си след началото на сезона. Крайният срок за хомологация е 28 февруари. След това развитието е блокирано, но все пак има вратичка – в приложение 4 на спортните правила се посочва, че модификации са позволени, ако причината за тях е издръжливост, сигурност или пестене на средства.
– Този текст ни позволява промени, ако имаме грижи с издръжливостта, каквито се случиха преди. Направихме сериозни изпитания на стендовете и всички компоненти работят добре – трябва да ги накараме да действат заедно. Проблемът ни е в събирането на всичко в едно и извличането на максимума от системата. Ситуацията обаче определено изглежда по-зле, отколкото всъщност е. Моментът е труден, но ще се справим. Винаги сме посочвали колко сложно е всичко сега, а и не сме се сблъскали със стотици проблеми – няколко, които според мен са решени на 90% – допълни Тафен.