Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Джанкарло Минарди изрази съмнения относно легалността на Ред Бул-а на Фетел

Джанкарло Минарди изрази съмнения относно легалността на Ред Бул-а на Фетел

52
0
Себастиан Фетел

Съмнения относно легалността на болида Ред Бул на Себастиан Фетел изрази Джанкарло Минарди. Основателят на едноименния отбор във Формула 1 цитира свои наблюдения за карането на трикратния световен шампион по време на Гран при на Сингапур.

Фетел доминира тотално в 13-ия кръг от световния шампионат и спечели убедителна победа, която бе повод за множество коментари в питлейна. Минарди също се включи в обсъждането. В колонката си „Сингапур, какво има в магическата шапка на Нюи и Фетел” на сайта minardi.it той отбелязва, че непрекъснато мисли за предимството на Фетел от 2,5 секунди спрямо останалите пилоти (включително съотборника му Марк Уебър) по време на надпреварата.

Пишейки това, нямам намерение да обезценявам Фетел, който винаги управлява Ред Бул-а си по най-добрия начин, дори не искам да ръчкам никого – желанието ми е просто да разкажа какво лично аз видях и чух през трите дни на събитиетопояснява Минарди в началото на изложението си.

Той обяснява, че 2,5 секунди предимство на обиколка са прекалено много – спрямо опита, който има. Отбелязва, че разликата между Фетел и Ромейн Грожан в третата свободна тренировка (0,191 сек) и тази между немския пилот и Нико Розберг в квалификацията (0,091 сек) са малки.

Избрах няколко точки, за да наблюдавам и сравнявам управлението на пилотите. Те бяха разположени на завоя, извеждащ към булеварда Рипаблик. Бях впечатлен от чистия стил на каране на Фетел в тази част от трасето. Той не правеше никакви корекции – за разлика от съперниците си (включително и съотборникът му). Освен това времето му в третия сектор бе забележително, а това е секцията с най-висока концентрация на завои по цялото трасе. В същата зона Себастиан бе в състояние да ускорява 50 метра преди който и да е друг пилот. Това, което ме изненада най-много, бе звукът от двигателя. Въпреки че ускоряваше 50 м преди когото и да било другиго, моторът Рено в болида на германеца не звучеше като останалите френски агрегати на трасето, беше различен дори от този на Марк. Всъщност звукът бе подобен на този от двигател при включване на система за тракшън контрол в предишни сезони – обяснява Минарди.

Вследствие на тези свои наблюдения италианецът пише, че би искал да разбере отговорите на някои въпроси.

Всички тези съмнения са дори още по-сериозни, като се има предвид, че Уебър не бе в състояние да постигне такова представяне, тъй като той е нормално човешко същество… Не укорявам никого, единствено искам да се задълбочим в нещата – допълва той.