Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Чарли Уайтинг потвърди редовността на носа на Ред Бул

Чарли Уайтинг потвърди редовността на носа на Ред Бул

30
0
Себастиан Фетел

Видеоклип от спиране в бокса на Себастиан Фетел доведе до слухове след Гран при на Абу Даби, че може би Ред Бул заобикаля техническия регламент, тъй като носът се усуква в ръцете на механика, който го сваля от автомобила.

Предполагаше се, че при висока скорост предната част на конуса слиза надолу и това помага за по-доброто оформянe на въздушните потоци около болида.

Имаше изразени и мнения, че впечатлението може да се дължи на игра на сенките. Въпросът бе обсъден доста обширно и общият извод на специалистите бе, че няма нищо против правилата.

Този уикенд в Остин (САЩ) рейсдиректорът на ФИА Чарли Уайтинг потвърди заключенията и допълни, че видяното има съвсем логично обяснение. Първите 50 мм от носа на колата нарочно не са толкова твърди, колкото останалата част. Това се прави с идеята тази част да поеме колкото се може повече енергия при евентуален удар.

Уайтинг обясни също така, че сериозното огъване, което се вижда на видеото, се дължи на факта, че механикът прилага по-голямо усилие за свалянето на носа. Той добави, че огъването в тази част на RB8 е не повече, отколкото при останалите екипи в Гран при в момента.

Твърдостта – или по-скоро липсата й – при отделни предни крила бе широко обсъждана напоследък. Ще направим някои промени за тестовете точно на този компонент за догодина. Видяното при Ред Бул в последната надпревара пък е екстремно, но се дължи на факта, че там имаше камери и механикът всъщност ги извива, за да свали носа. Според мен същото ще се случи и с други автомобили, ако имат монтирани камери точно на това място. За нас болидът на Ред Бул е редовен, няма части, които да са по-гъвкави или подвижни, отколкото същите елементи при останалите коли. Става дума за доста странен феномен, който едва ли някой е очаквал да наблюдава. Но обяснението му е напълно логично – заключи Уайтинг.