Гран при на Испания вече е класическа надпревара за Формула 1. Отборите и пилотите в Гран при познават прекрасно пистата Каталуния, където състезанието се провежда от 1991 г., тъй като там обикновено се провеждаха предсезонните тестове. Историята на надпреварата обаче датира почти от началото на XX век. Първата Гран при на Испания е проведена през 1913 г. Тогава състезанието е далеч от днешния старт и всъщност е надпревара за туристически автомобили.
Гран при на Испания фигурира в календара на Формула 1 от 1951 г.
Състои се на уличното трасе Педралбес в Барселона, а Хуан Мануел Фанджо печели първата си световна титла. След пауза през 1952 и 1953-та F1 се връща там за сезон 1954. Следва още едно прекъсване и завръщане през 1967 г. От края на 60-те до началото на 80-те години на XX век стартът се провежда на пистите Харама и Монджуик. F1 се прехвърля на Херес от 1986-та преди Гран при на Испания да намери съвременния си дом на Каталуния от 1991 до ден-днешен.
Най-много победи на трасето до Барселона има Михаел Шумахер
Седемкратният световен шампион е печелил 6 пъти там – през 1995, 1996, 2001, 2002, 2003 и 2004 г. Пет победи има другият седемкратен носител на короната в F1 Люис Хамилтън – 2014, 2017, 2018, 2019 и 2020 г. С по три успеха са Найджъл Менсъл, Ален Прост (по две от победите им са на Херес), Мика Хакинен. От настоящите пилоти с успехи на Каталуния са Кими Райконен и Фернандо Алонсо – и двамата имат по 2.
На пистата до Барселона първия си успех взима Макс Верстапен – в първия си старт като пилот на Ред Бул. Това се случва през 2016 г. Пак там е записан последният успех на Уилямс, който е шок за цялата F1. През 2012-та Пастор Малдонадо, известен повече с броя предизвикани от него инциденти, взима неочакван успех.
Five years on, this still feels „unbelievable“ 😃💪
Will there ever be a younger F1 winner? 🤔#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/Dld8KqZvO5
— Formula 1 (@F1) May 5, 2021
Новини за състезанието:
- 90%-95% от работата на Ферари вече е за сезон 2022
- Хакинен: Не можеш да си позволиш да губиш никакво време, когато се бориш с Мерцедес
- Трябват ни и двете коли в челото, за да не получава Мерцедес стратегически опции, отбеляза Хорнер
- Щайнер: Със съобщението си към Маси Волф просто е искал да покаже кой командва
- Биното недоволен от телевизионен коментатор
- Цунода да спре да се държи като хлапе, заяви бивш F1 пилот
- Хамилтън: Ред Бул печели 0,3 сек от огъващо се задно крило, Хорнер: Колата е преминала всички тестове
- Марко: Боксът на Верстапен бе некоординиран, някой внезапно извика: „Той влиза!“
- Съобщението на Волф към Маси е част от нова концепция за по-широк достъп на публиката до вътрешните комуникации
- Льоклер много доволен от четвъртото място
- Макс Верстапен: Нямахме достатъчно скорост
- Хамилтън: Благодаря на всички от екипа на Мерцедес
- Люис Хамилтън триумфира в Гран при на Испания
- Гран при на Испания – Възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Алонсо и Окон приятно изненадани от скоростта на Алпин
- Норис недоволен от поведението на Мазепин
- Добро представяне на Ферари в квалификацията
- Верстапен доволен от второто място в квалификацията
- Люис Хамилтън: Първата ми обиколка бе перфектна
- Хамилтън спечели полпозишън номер 100 в своята кариера
- Верстапен спечели третата тренировка за Гран при на Испания
- Цунода имал по-големи очаквания за дебютния си сезон в F1
- Марко: Мерцедес се мъчи да задържи хора с двойни заплати, това за VW са глупости; Волф: С тройни не мога да се конкурирам, взимат 15 души
- Добър петъчен ден за Льоклер и Сайнц
- Хамилтън: Балансът на колата е невероятен
- Алонсо доволен от прогреса на Алпин
- Верстапен очаква да се бори с Мерцедес в състезанието
- Хамилтън пред Ботас и Льоклер във втората тренировка на Каталуния
- Льоклер: Ферари все още не могат да разберат проблема с гумите в Португалия
- Ботас с най-добро време в първата свободна тренировка за Гран при на Испания
- Верстапен: F1 трябва да наложи твърда граница, за да се следят ограниченията на пистите
- Има шанс да превали в неделя за Гран при на Испания
- Ботас: Само един отбор си сменя пилотите по средата на сезона и това не е нашият тим
- Ферари: Ако болидът има някакви слаби страни, то те ще се проявят ясно в Барселона
- Пускат 1000 зрители на Каталуния, 7500 в Монако, във Франция се надяват на 15 000, в Русия опровергават слух за нов домакин
- Ферари няма да използва новия си под в Барселона
- Алонсо работи за подобряване на представянето си в квалификациите