Гран при на Монако е една от най-старите и класически надпревари не само във Формула 1, а изобщо в историята на автомобилния спорт. Провежда се от 1929 г. и е наричано перлата в короната на F1 шампионата. Трасето е изключително тясно, защото върви по улиците на прочутото княжество. Бариерите и стените го правят безмилостно и към най-малката грешка на пилотите. Затова колата за сигурност е често явление.
Stunning Monaco win for Kimi
Double-podium delight for @WilliamsRacing
A scramble for the remaining pointsMonaco 2005 had one heck of a grandstand finish! 🏁#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/8q3czFo7Y0
— Formula 1 (@F1) May 19, 2021
Надпреварата през 1929 г. е организирана от Антъни Ноже, който е сред основоположниците и на рали Монте Карло през 1911 г. Състои се на 14 април, печели я Уилям Гроувър-Уилямс с Бугати Тайп 35B.
След Втората световна война Гран при на Монако става част от световния шампионат на Формула 1.
Най-много победи в прочутото състезание има Аертон Сена – 6 (1987, 1989, 1990, 1991, 1992 и 1993 г.). Греъм Хил и Михаел Шумахер имат по пет успеха (британецът през 1963, 1964, 1965, 1968 и 11968 г., а германецът – през 1994, 1995, 1997, 1999 и 2001 г.). От настоящите пилоти Люис Хамилтън е с най-много успехи (три – 2008, 2016 и 2019 г.) Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел имат по две победи. Сред екипите най-успешният отбор е този на Макларън с 15 успеха, Ферари има 10, Мерцедес – 8.
This Thursday, we finally get back on track in Monte Carlo 😍#MonacoGP 🇲🇨 #F1 pic.twitter.com/O6Whm34Aco
— Formula 1 (@F1) May 19, 2021
Новини за състезанието:
- Свалиха гайката от Мерцедес-а на Ботас
- Волф: Ние правим болид за 23 старта и ще има моменти, когато няма да сме на ниво
- Ръсел е бъдещ световен шампион според Алонсо
- Зайдл: Ще продължим да развиваме тазгодишния си автомобил, не очаквахме такова темпо в Монако
- Няма да променя подхода си към състезателните уикенди, заяви Льоклер
- Хакинен: Монако показа колко важно е постоянството в представянето
- Вилньов: Льоклер сам си е виновен, Брандъл: Ще има напрегнати срещи във Ферари
- Рос Браун: На Люис му липсва практика с разочарованията, Ред Бул не може да разчита на подаръци от Мерцедес
- Ферари установили, че повредата на Льоклер все пак е следствие от катастрофата му в квалификацията
- Гайката на Ботас ще я свалят във фабриката, Култард: Дали не са му казали, че няма да подновят договора му
- Волф повтори заплахата за протест срещу Ред Бул заради задното крило, ако види предимство в Баку
- Верстапен: Действията говорят по-добре от думите, Хамилтън: Детинско е да навлизаш във война на приказки
- От Ферари не проверили лявата страна на SF21 на Льоклер, тъй като не била пострадала при удара
- Анди Коуел няма да ходи в Ред Бул Пауъртрейнс, повториха Хорнер и Волф
- Катастрофата на Мик Шумахер в Монте Карло може да струва $500 000 на Хаас
- Марко: Монако не можеше да се получи по-добре, Хорнер: Никой не се отнася прекалено
- Първи точки за Фетел като пилот на Астън Мартин
- Ландо Норис останал без думи след подиума в Монако
- Сайнц със смесени чувства след първия си подиум с Ферари
- Верстапен: Държах състезанието под контрол
- Макс Верстапен спечели състезанието за Гран при на Монако
- Гран при на Монако – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Льоклер остава на полпозишън – Ферари няма да сменя скоростната кутия
- Рикиардо не вярва, че е с цяла секунда по-бавен от Норис
- Алонсо изненадан от слабото представяне на Алпин
- От Ферари не са открили повреда в скоростната кутия на Льоклер, но ще я проверят и в неделя сутрин
- Mакс Верстапен: Можех да спечеля полпозишъна
- Льоклер доволен от първата позиция въпреки удара в края на Q3
- Ботас разочарован от резултата си в квалификацията
- Шарл Льоклер с драматичен полпозишън в Гран при на Монако
- Верстапен пред Сайнц и Льоклер в третата тренировка в Монако
- Биното: През последните 3 години сме наели повече от 30 инженери от други отбори, но не го тръбим
- Фредерик Васьор недоволен от новите правила за огъващите се крила
- Льоклер очаква повече скорост от Ред Бул и Мерцедес
- Кристиан Хорнер заяви, че задното крило на Ред Бул е легално
- Капито се надява да задържи Ръсел в Уилямс
- Льоклер и Сайнц много щастливи след днешните тренировки
- Фетел очаква голяма битка в средата на колоната
- Верстапен недоволен от баланса на болида
- Хамилтън изненадан от темпото на Ферари
- Шарл Льоклер спечели втората свободна тренировка за Гран при на Монако
- Макларън призовава ФИА да заеме по-строга позиция относно огъващите се крила
- Серхио Перес с най-добро време в първата тренировка в Монако
- Хамилтън: Надявам се да не се стига до удари, Верстапен: Ние по принцип не се опитваме да се блъскаме
- Верстапен: Хелмут ми е като баща, Перес цени честността на Марко
- Монако ли е най-трудната писта от гледна точка натоварването на пилота зад волана?
- Мерцедес очаква предимство на Ред Бул в Монако
- Пирели предоставя най-меките гуми на F1 екипите за Гран при на Монако
- Алонсо: Харесва ми стратегическият елемент на Гран при на Монако
- Инструкцията на Щайнер към Шумахер и Мазепин за Монако: Стойте встрани от стените и бариерите
- Вилньов: Хамилтън ще прави още грешки, Алонсо: Атакуващият стил на Верстапен провокира пропуски
- Макларън със специално оцветяване за Гран при на Монако
- Уилямс ще отбележи своята Гран при №750 в Монако