Гран при на Емилия Романя е ново попълнение в календара на Формула 1, но пистата Имола е добре позната в Гран при. Трасето се върна сред надпреварите от световния шампионат през 2020 г., когато заради пандемията от COVID-19 се наложи спешно прекрояване на надпреварите. Имола бе сред кандидатите да посрещнат F1 и има желание да продължи да провежда надпревари от първенството.
Официалното име на пистата е Аутодромо Енцо и Дино Ферари. Намира се в град Имола (откъдето идва и по-популярното й название, на около 40 км източно от Болоня. Кръстена е на основателя на Ферари и сина му Алфредо, наричан Дино. От 1981 до 2006 г. посреща Гран при на Сан Марино от Формула 1
Пистата се използва от 1953 г. В първоначалната си конфигурация – почти без завои – остава до 1972 г. На трасето се провеждат мотоциклетни надпревари. През 1963 и 1979 г. има и състезания от Формула 1, но извън шампионата. Официалният дебют на Имола в световното първенство на F1 е през 1980 г. Пистата е домакин на Гран при на Италия, но стартът за голямата награда на страната се провежда там само веднъж. След това надпреварата става Гран при на Сан Марино. На трасето има още състезания от различни мотоциклетни първенства, шампионати за туристически автомобили и Льо Ман серии.
От 2007 г. Имола премина редица промени и обновяване инфраструктурата на трасето. От 2011-та отново има необходимия лиценз за провеждане на F1 стартове.
Пистата е известна също така като мястото, където на 1 май 1994 г. загива Аертон Сена. „Черният уикенд“ започва с тежка катастрофа на Рубенс Барикело с Джордан в тренировките. В съботната квалификацията загива Роланд Ратценбергер (Симтек). Сена се удря на завоя Тамбурело в 7-ата обиколка от състезанието в неделя. След това на трасето са направени редица промени за повишаване на безопасността.
The official poster of the @F1 𝗣𝗶𝗿𝗲𝗹𝗹𝗶 𝗚𝗿𝗮𝗻 𝗣𝗿𝗲𝗺𝗶𝗼 𝗱𝗲𝗹 𝗠𝗮𝗱𝗲 𝗶𝗻 𝗜𝘁𝗮𝗹𝘆 𝗲 𝗱𝗲𝗹𝗹’𝗘𝗺𝗶𝗹𝗶𝗮-𝗥𝗼𝗺𝗮𝗴𝗻𝗮 designed by Aldo Drudi is out!
Find out all the details⤵️https://t.co/dJb0agssca pic.twitter.com/pUvjzErFBx— Autodromo di Imola (@autodromoimola) April 1, 2021
Новини за състезанието:
- Норис, съединител, Имола
- Каране на заден ход по пистата в Имола
- Биното: Разочарованието от изпуснатия подиум е доказателство за напредъка на Ферари
- Хил: Битката на Хамилтън и Верстапен напомня на двубоя между Шумахер и Алонсо през 2005 г.
- Марко: Ред Бул е по-бърз в един тур, но Мерцедес бе с по-силно състезателно темпо на Имола
- Как всъщност Ботас се оказа под прицела на Ръсел на Имола?
- Шафнауер смекчи тона и позицията на Астън Мартин относно промените в правилата
- Хамилтън и Верстапен ще се ударят някъде, убеден е Палмър
- Алисън не иска да е шеф на екипа на Мерцедес, заяви Волф
- Ръсел се извини на Ботас, отбора си и всички разочаровани от него
- Рос Браун: Ръсел нямаше къде да отиде; Култард: Джордж сбърка заради липса на опит
- Фетел недоволен от ФИА: Забавиха се сериозно с наказанието ми
- Волф: Ако вършиш добра работа, сядаш в Мерцедес. Ако не – Рено Клио Къп
- Хорнер защити Перес: Просто му е нужно време
- Льоклер: Рискувахме с повече аеропритискане, което ни помогна в дъжда, но ни затрудни на сухата писта
- Ръсел: Попитах Ботас дали не опита да ни убие; Без наказание и за двамата
- Верстапен: Беше ключово да направя добър старт
- Норис: Щастлив съм с третото място, не съм разочарован
- Хамилтън благодарен, че успял да докара колата до финала
- Макс Верстапен спечели Гран при на Емилия-Романя. Хамилтън и Норис на подиума.
- Гран при на Емилия-Романя – Възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Джовинаци след провалената му от Мазепин обиколка: Той няма респект към етикета
- Норис: Разочарован съм, можехме да сме много по-напред
- Льоклер готов за битка с Макларън след четвъртото място
- Хамилтън: Не очаквах да сме пред Ред Бул; Според Волф предимството е при австрийския тим
- Перес: Трябваше да съм на полпозишън
- Хамилтън на полпозишън в Имола. Перес втори пред Верстапен.
- Верстапен най-бърз в последната тренировка на Имола
- От Астън Мартин искат да преговарят с ФИА за промяна на нововъведените правила
- Ботас: Все още имаме същите проблеми, но са по-малки
- Ботас първи и във втората тренировка за Гран при на Емилия Романя. Верстапен отпада поради повреда.
- Ботас пред Хамилтън в първата тренировка за Гран при на Емилия-Романя
- Пилотите ще обсъдят спазването на ограниченията на пистата с Майкъл Маси
- Любимите битки на Хамилтън в F1 били тези срещу Фетел
- Льоклер не би напуснал Ферари и за двойно повече пари
- Изискванията за спазване ограниченията на пистата ще са едни и същи за целия уикенд на Имола
- Алонсо отлага автобиографията си за след края на кариерата си
- От Хонда са предприели мерки да не се повтарят проблемите от Бахрейн
- Ръсел: Трябва да караме по естествените ограничения на пистите
- Уебър: Следващите 6-7 надпревари ще са жизненоважни за Фетел
- Ферари с новости за Имола и Портимао, ще развива SF21 до юни
- Волф: Квалификацията на Имола ще е дори по-важна от обичайно
- Местят квалификацията на Имола с час заради погребението на принц Филип
- Стартът на Имола може и да е на дъжд
- Марко отхвърли слух за иновативно задно окачване на Ред Бул
- Льоклер получи като подарък Ферари SF90, с което взе победите си на Спа и Монца
- Де ла Роса залага на победа за Верстапен на Имола, Марко: Трябва да сме безгрешни срещу Мерцедес
- Отборите се разбраха с F1 ръководството за парите за спринтовите стартове
- Доменикали се надява да договори спринтовите стартове до Имола, отборите искат компенсации
- Биното призна, че чувства облекчение след добрия старт на Ферари
- Кога RB16B ще бъде обновен? Според главния инженер на Ред Бул – за Имола, според Марко – в Португалия