Гран при на Турция се провежда на пистата Истанбул парк. Надпреварата е част от календара на Формула 1 в периода 2005-2011 г. През юли 2011-та е обявено, че няма споразумение с ръководството на спорта за домакинската такса. Организаторите твърдят, че исканата сума непрекъснато се увеличава. Бърни Екълстоун обяснява, че те рекламират зле събитието и затова нямат печалба. Състезанието има нужда от правителствена подкрепа, но властите отказват такава.
След 8-годишно отсъствие Гран при на Турция става отново част от шампионата при спешното пренареждане на първенството през 2020 г. Организаторите от Истанбул проявяват желание за организиране на старт и през сезон 2021, което се случва, макар и по-трудно. Първоначалната идея е Гран при на Турция да се проведе на мястото на отменената надпревара в Канада. Усложнената обстановка с разпространението на коронавирус обаче не позволява това. Отмяната на още стартове през втората половина на сезона позволява включването на турската Гран при.
Пистата е дело на архитект Херман Тилке. Той използва характеристиките на района, където е разположена, за да изгради конфигурацията, която днес е сред най-харесваните от пилоти и фенове. Трасето е открито на 21 август 2005 г. Намира се в покрайнините на Истанбул в азиатската част на града. Затова придвижването е по-сложно, ако се отсяда в европейската му половина. Конфигурацията е една от малкото, на които се кара в посока обратна на часовниковата стрелка. Капацитетът за зрители достига 125 000 души.
Who will be in top spot after Turkey, do you think? 🤔#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/BSmba3qgL6
— Formula 1 (@F1) October 7, 2021
Новини за състезанието:
- Пилотите на Ферари превъзхождат тези на Макларън, смята Уебър
- Марко си промени мнението за разпределението на силите: Само на две трасета конфигурацията ще ни даде преимущество
- Ботас и Перес ще имат все по-важна роля в битката до края на сезона, заяви Хакинен
- Маси: Правилата са едни и същи за всички
- В Мерцедес нямат проблем с трудните разговори: Пилотът е ядосан за дадена ситуация, която после ще разбере
- Ферари: Без новия агрегат в Турция щяхме да сме с по две позиции назад
- Алонсо: Не съм ничий приятел, Ред Бул трябва да се бори самостоятелно
- Хамилтън: Не очаквайте от мен да съм любезен и спокоен по радиото, когато се състезавам
- Фетел за опита със сликове на Истанбул парк: Изкуших се да пробвам, сега е ясно, че беше грешка
- Постигнахме възможния максимум, коментира Норис след седмо място в Турция
- Марко: Мерцедес са с 15 км/ч по-бързи, не знам какво бихме могли да направим
- Льоклер: Жалко, че изпуснахме подиум; Сайнц: Разбирам все по-добре колата
- Гасли и Алонсо с по 2 наказателни точки; Фернандо се извини на Мик Шумахер
- От Пирели предупредили отборите да не се опитват да изкарат Гран при на Турция без питове
- Хамилтън: Трябваше или да остана на пистата, или да спра по-рано, Волф: Той не виждаше колко пада скоростта му
- Ботас: Радвам се, че веднъж и при мен нещата протекоха гладко
- Едва не заспах, пошегува се Верстапен; Перес: Не бяхме наясно какво се случва с гумите
- Ботас триумфира в Турция пред Верстапен и Перес
- Гран при на Турция – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Волф не изключва възможността Хамилтън да получи още един нов двигател до края на сезона
- Шефът на Хонда F1 е убеден, че един ден японският производител ще се върне в Гран при
- Марко се надява Хамилтън да бъде забавен: Алонсо не му е голям фен
- От Мерцедес не са искали Ботас да намалява във финалния си опит, заяви самият пилот
- Льоклер: Избрах ниско аеропритискане и знаех, че квалификацията ще е сложна
- Макларън: Борехме се за скорост, особено с гуми софт
- Без наказание за Алонсо след разследване за пренебрегване на двойни жълти знамена
- Макс Верстапен: Трета позиция бе максимума, щастлив съм
- Хамилтън: Утре ще е трудно; Волф: Трудно ще се прогресира
- Хамилтън спечели квалификацията, Ботас ще потегли пръв, следван от Верстапен
- Гасли и Ред Бул начело на мокра трета тренировка в Истанбул
- Фетел: Хората в отборите трябва да имат нормален живот; Тост: На когото не му харесва, да си ходи
- Майкъл Андрети купува Заубер и взима Колтън Херта за пилот в F1?
- Хамилтън: Надявам се утре да не вали!
- Пилотите на Ферари доволни от SF21, Макларън: Все едно караме на друга писта в сравнение с миналата година
- Верстапен: Не беше от най-добрите ми дни
- Мерцедес са били принудени да сменят двигателя на Хамилтън, според Кристиан Хорнер
- Хамилтън начело и на втората свободна тренировка в Турция
- Люис Хамилтън ще получи 10 места наказание след смяна на двигателя
- Люис Хамилтън най-бърз в първа свободна тренировка в Истанбул
- Ландо Норис: Отборът ми помогна много
- Хамилтън: Не мисля, че в момента имам нужда от нов двигател, но това може да се промени
- Льоклер: Новата задвижваща система не промени нищо из основи, но е стъпка в правилната посока
- Верстапен: Животът ми няма да се промени дори да съм втори в шампионата
- Алонсо: В F1 има различни правила за различни пилоти
- Дъждовно време очаква F1 и на Истанбул парк
- Ред Бул и Хонда уредиха окончателно използването правата на японската компания върху двигателите
- Волф: Трябва да сме агресивни с подхода си
- Сайнц получава новия двигател на Ферари за Турция
- Норис: Трудните моменти наистина те правят по-силен
- Ред Бул и Алфа Таури със специално оцветяване за Гран при на Турция в чест на Хонда
- Хонда: Верстапен има предимство спрямо Хамилтън по отношение на моторите
- От Мерцедес обмислят дали да сменят двигателя на Хамилтън в Турция