Гран при на Франция е част от календара на Формула 1 още от създаването на шампионата през 1950 г. Пистата Пол Рикар е едно от няколкото трасета, които са били домакини на надпреварата. Става част от календара през 70-те години на XX век и се връща в него наскоро след пълно обновяване. Общо 16 писти са приемали Гран при на Франция, сред тях Льо Ман, Реймс, Маникур и Пол Рикар. Страната се приема за родината на надпреварите, носещи името Гран при (Голяма награда – от френски, б.р.), защото там се провежда за първи път носещо конкретното наименование състезание. Това се случва през 1906 г. на 103-километрово трасе близо до Льо Ман. Победителят получава награда от 45 000 франка.
Пистата носи името на Пол Луи Мариус Рикар – френски предприемач, прочут със създаването на компанията Перно Рикар
Той построява трасето до Льо Кастеле и затова то дълго време е известно с името на близката община. Районът е много близо до Лазурни бряг и френската Ривиера.
Бизнесменът Пол Рикар разбира ефективността на рекламата в спорта и е първият сериозен спонсор на Тур дьо Франс още през 1948 г. Пистата е открита на 19 април 1970 г. и Формула 1 отива там още през 1971-ва. Гран при надпревари се провеждат до 1990 г. След това в продължение на дълги години се използва за тестово трасе. Понастоящем има 247 конфигурации – от 800 метра до 5,5 км.
Понастоящем пистата е на Бърни Екълстоун. Бившият управляващ Формула 1 я купи през 1999 г. за 20 милиона евро
Преди години той каза, че може би трябва настилката да се наводнява изкуствено, ако това води до вълнуващи състезания. Една от иновациите на Пол Рикар е система, използваща 6 милиона литра вода. 400 пръскачки, разположени по цялата конфигурация, могат да имитират дъждовни условия. Досега тази система е използвана за изпитания на мокри гуми на Пирели през 2016 г.
Trouble at Turn 1 😮
Sebastian 💥 Valtteri #FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/bi75MUqArK
— Formula 1 (@F1) June 15, 2021
Новини за състезанието:
- Гари Андерсън: Мнението на пилотите е само един от факторите при взимане на решение за стратегиите
- Алонсо: Завръщането на конвенционална писта бе облекчение, тъй като показа, че вървим добре
- F1 W12 губи по 0,350 сек на правите от RB16B според Хамилтън
- Ред Бул чака реакция от ФИА относно предното крило на Мерцедес
- Мерцедес: Не разбираме напълно защо моделите ни сочеха, че сме в безопасност от пресичаща стратегия
- Трябва да взимаме точки, както го сторихме на Пол Рикар – дори да не са много, обобщи Фетел
- Норис: Постигнахме повече от очакваното във Франция
- Перес: Трябваха ми още 3 тура, за да изпреваря Люис; Ботас: Сметките ни за гумите не отговаряха на реалността
- Сериозно износване на гумите попречило на Сайнц и Льоклер
- Волф: Днес сбъркахме, Хорнер: Върнахме си за Барселона
- Верстапен: Борихме се през цялото състезание и според мен ще е така до края на сезона
- Хамилтън: Не съм съвсем сигурен как загубихме позиция
- Верстапен победи Хамилтън в Гран при на Франция
- Гран при на Франция – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Волф се пошегувал, че ще остави решението за Ботас и Ръсел до зимата
- Хорнер: Ако победим Мерцедес на Пол Рикар, то наистина можем да ги бием навсякъде
- Защо F1 ще има огромен проблем, ако Пирели си тръгне и какво се е случило на срещата на пилотите с Изола
- Удовлетворяваща квалификация за Ферари, заяви Мекис
- Макларън и Алпин се надяват на по-добро представяне в надпреварата
- Ботас: Разликата дойде от скоростта на Ред Бул на правите; Перес: Сбърках на финала в Q3
- Хамилтън: Доволен съм, че разрушихме мита за шаситата
- Пробив във втората сесия на Пол Рикар бил ключът към скоростта на Верстапен (обновена)
- Верстапен на полпозишън за Гран при на Франция
- Ралф Шумахер: Пилотите съблюдават границите в Монако и Баку, длъжни са да го правят и на Пол Рикар
- Верстапен най-бърз в последната свободна тренировка на Пол Рикар
- Ботас или Ръсел в Мерцедес: Решение може да има през зимата, заяви Волф
- F1 екипите не одобряват жълтите ограничители на втори завой във Франция
- Льоклер съсредоточен върху баланса, Сайнц: Най-сложното нещо е силният вятър
- Алонсо: Изглеждаме доста конкурентоспособни
- Ботас: Уверен съм в колата, Хамилтън: Пързалям се навсякъде
- Дългите ни серии изглеждат прилични, обобщи Верстапен
- Верстапен с 0,008 сек пред Ботас във втората сесия на Пол Рикар
- От Мерцедес са нарочили питстоп оборудването ни за нелегално, оплака се Марко
- Зайдл: Правилата си бяха ясни и преди; Сайнц: Отборите не трябва да рискуват пилотите
- Ботас пред Хамилтън и Верстапен в първата тренировка във Франция
- Аз все още съм пилот на Уилямс. Друг договор не съм подписвал, заяви Ръсел
- Льоклер: Надявам се да бъркам, но мисля, че тук ще имаме проблем да се борим за полпозишън
- Фетел не съжалява, че не се върна в Ред Бул
- Пирели потвърди, че гумите на Верстапен и Строл са били с по-ниско налягане
- Сменят шасито на Ботас за Гран при на Франция
- Хамилтън: Пирели не са виновни за спуканите гуми, Верстапен: Нищо не сме направили, следваме правилата
- Марко: По-реалистично е Макс да спечели двата старта в Австрия
- Ален Прост не е изненадан, че на Алонсо му трябва време след връщането в F1
- Ферари: Важно е да събираме данни, за да преценим какъв прогрес имаме на писта като Пол Рикар
- Официално: Окон подписа с Алпин до 2024 г.
- Ботас ще преговаря с Мерцедес във Франция?
- Горещо време очаква екипите във Франция
- ФИА затяга изискванията за работа с гумите и проверките им по време на F1 състезателни уикенди
- Волф: Ще се постараем да превърнем уроците от последните седмици в скорост
- Верстапен: Трябва да гоним подобрения до последно
- Зайдл: Всички все още развиват колите си, затова е сложно да се предвижда подреждането на екипите
- Мерцедес няма да преразпределя ресурси заради затрудненията през сезон 2021
- В Остин са готови да приемат два F1 старта, проблеми във Франция заради промяната на датата
- Хонда планира нови задвижващи системи за Ред Бул и Алфа Таури във Франция
- Официално: Турция отпада, ще има втори старт в Австрия
- ФИА затяга проверките на задните крила след забележка за огъване при Ред Бул
- Грожан ще кара Мерцедес F1 W10 на Пол Рикар в края на юни