Автомобилният спорт има сериозни корени в Бразилия още отпреди Втората световна война. Първите надпревари там се провеждат на малко над 11-километровото трасе Гавеа в Рио де Жанейро. През 1936 г. в Сао Пауло започва строежът на първата постоянна писта в страната. Проектът е приключен през 1940 г. Трасето е най-известно като Интерлагос, тъй като се намира между две езера. Първата Гран при на Бразилия е извъншампионатно състезание, провежда се през 1972 г. Целта на организаторите е да убедят ФИА, че са в състояние да проведат надпревара от редовния календар. За 1973-та стартът става част от F1 шампионата и е спечелено от родения в Сао Пауло Емерсон Фитипалди. Той побеждава и през 1975-та, а следващия сезон пръв е друг негов сънародник и съгражданин – Карлос Паче.
За 1978 г. състезанието отива на пистата Жакарепагуа в Рио де Жанейро. Там обаче остава само един сезон и се връща на Интерлагос, която е с нова инфраструктура. След още две години в Сао Пауло отново идва ред на Жакарепагуа – от 1981 до 1989 г. От 1990 г. досега състезанието е на Интерлагос.
Едно от най-прочутите състезания в историята на спорта е Гран при на Бразилия от 2003 г.
Пороен дъжд затруднява избора на гуми, карането е почти невъзможно. На пистата се образуват рекички от водата, която отводнителната система не може да поеме. Множество пилоти катастрофират. При един от ударите отломки от Ягуар-а на Марк Уебър се разпиляват по пистата, Фернандо Алонсо ги връхлита с огромна скорост и също се разбива. След това надпреварата е прекратена. Джанкарло Фисикела току-що е изпреварил Кими Райконен и поел лидерството, но за победител е обявен финландецът. Случаят е разгледан от апелативния съд на ФИА и италианският състезател на Джордан е върнат на първото място.
Петима бразилци са печелили Гран при на родината си: Фитипалди, Паче (трасето официално е кръстено на него), Нелсън Пике, Аертон Сена и Рубенс Барикело. Най-много успехи има Ален Прост – 6 (5 от тях на Жакарепагуа). Карлос Ройтеман и Михаел Шумахер са с по 5 победи.
Новини за състезанието:
- Монтоя: Макс нямаше намерение да взима завоя, ако Мазепин бе сторил същото – щяха ли да го накажат?
- Биното: F1 наистина трябва да обмисли обърнатия грид, новият симулатор ще заработи до края на сезона
- В четвъртък ще разгледат молбата на Мерцедес за преразглеждане на инцидента между Верстапен и Хамилтън
- В Ред Бул изненадани, че Мерцедес иска преразглеждане; Ралф Шумахер: Срамота!
- Алонсо: Само в F1 пилот с 25 места наказание за един уикенд накрая печели състезание
- Мерцедес поиска преразглеждане на ситуацията между Хамилтън и Верстапен
- F1 публикува кадрите от камерата на Верстапен
- Защо Ред Бул получи разрешение да работи по задното си крило на стартовата решетка
- Ред Бул не подава протест срещу Мерцедес засега, Волф: Ако искат, да вземат задното крило и да си го нарежат вкъщи
- Решението да не се разследва инцидента между Хамилтън и Верстапен е взето без записа от камерата на Макс
- Волф: В този спорт се прилага двоен аршин. Решението да не се разследва беше смешно
- Чудесно състезание за мен, заяви Льоклер; Сайнц: Липсва ми постоянство в стартовете
- 5000 евро глоба за Хамилтън за проблем с коланите в болида му
- Макс Верстапен: Направих всичко, което можах
- Хамилтън: Най-трудният уикенд, който някога съм имал в F1
- Хамилтън спечели състезанието на Интерлагос след като стартира от десета позиция
- Гран при на Сао Пауло – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Волф: Отсега нататък ще питаме за всичко
- Ред Бул чака допълнителна яснота относно задното крило на Мерцедес, Хорнер: Нещо позволява тази скорост
- Сайнц доволен от представянето си в Бразилия
- Верстапен: Утре ще опитаме отново
- Ботас: Стартът бе от ключово значение
- Валтери Ботас спечели спринтовата квалификация на Интерлагос
- Хамилтън дисквалифициран, Мерцедес няма да обжалва
- Глоба за Верстапен за докосването на колата на Хамилтън
- Алонсо с най-добро време във втората тренировка в Бразилия
- Алонсо карал на лимита по време на квалификацията
- Ръсел изненадан от слабото темпо на Уилямс
- В Хонда са изненадани от случващото се в Мерцедес и необходимостта често да сменят двигатели
- Разследват задното крило на Хамилтън, а Верстапен – за нарушение на правилата в закрит парк
- Сайнц: Алфа Таури има малко повече темпо, Макларън: В добра позиция сме да се борим с Ферари
- Верстапен не е изненадан от първата позиция на Хамилтън
- Хамилтън много щастлив след победата в квалификацията, Ботас разочарован от третото място
- Люис Хамилтън спечели квалификацията за Гран при на Сао Пауло
- Хамилтън най-бърз в първата тренировка на Интерлагос
- Верстапен не харесва формата със спринтови квалификации
- Шафнауер отрече твърденията, че ще премине в Алпин
- Ботас се надява Ръсел да не допусне неговите грешки в Мерцедес
- Премахнаха вечерния час заради забавянето на оборудване, Щайнер: Другата седмица ще е сложно
- Хамилтън не знае дали ще му е необходим нов двигател за Бразилия
- Мазепин не е бил изхвърлян от нощен клуб в Мексико, настоява говорител на пилота
- Марко: Верстапен ще се бори за победата във всяко състезание, не му е в кръвта да се вторачва в точки
- Два полета с оборудване забавени, в F1 са убедени, че няма да има проблеми
- Прогнозата предвижда дъжд само в петък на Интерлагос
- Глок: Проблемът на Мерцедес е, че Ботас вече няма мотивация изцяло да подкрепя Хамилтън
- Алонсо: Настоящата серия от три поредни състезания е изключително зле организирана
- Нюи: Не считам, че сме фаворити в битката за титлата
- Организаторите в Бразилия искат промяна датата на F1 старта на Интерлагос