Жан Тод приключва последния си мандат като президент на ФИА. На 17 декември ще се проведат избори за нов ръководител на международната автомобилна федерация. Кандидатите са двама – известният бивш рали пилот Мохамед бин Сулайем и адвокатът и настоящ вицепрезидент на ФИА Греъм Стоукър. Още преди 75-годишният Тод да предаде поста на победителя от вота обаче, в италианската преса се появи информация, че французинът ще се върне във Ферари. Твърди се, че бившият шеф на Скудерията може да заеме консултантски пост или да има роля в мениджмънта, подобна на тази на Ники Лауда в Мерцедес. Трикратният световен шампион се присъедини към екипа от Бракли през септември 2012 г. и бе там до смъртта си през май 2019 г.
Жан Тод заедно с Рос Браун и Михаел Шумахер изведе Ферари до най-големите успехи на легендарната италианска марка във Формула 1
Бившият рали навигатор стана част от екипа в Маранело през юли 1993 г. Тогавашният президент Лука ди Монтедземоло убеди дългогодишния кадър на Пежо да оглави организацията в Маранело. Тод привлече Шумахер и редица технически специалисти, с които заедно спечелиха пет последователни световни шампионата – първото такова постижение в историята на Формула 1.
Според Кориере дела Сера Тод е разговарял за първи път относно идеята отново да работи с Ферари с Джон Елкан през август. Двамата се видели покрай провеждането на 24 часа на Льо Ман. Легендарната надпревара за издръжливост бе преместена за тогава заради ограниченията вследствие на пандемията от коронавирус. Впоследствие двамата се чули още няколко пъти. В информацията се твърди, че идеята е Тод да добави политическа тежест към позициите на Ферари. В ролята си на консултант той би подкрепял шефа на тима във Формула 1 Матия Биното, с когото били в отлични взаимоотношения.
Присъединяване на Тод към Ферари с цел работа в политическата сфера на автомобилния спорт и в частност F1 определено би било полезно за Биното
52-годишният инженер бе технически директор на Скудерията от 2016 г. (замести Джеймс Алисън). През януари 2019 г. зае поста шеф на отбора на мястото на Маурицио Аривабене. След това имаше сериозни критики към него за справянето му с управлението на пилотите Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, както и за политическите маневри и тайното споразумение с ФИА след разследването на задвижващата система на Ферари.
„Матия Биното е твърде самотен. Няма друг тим, организиран като Ферари. Биното е отговорен за общото ръководство, управлението на пилотите, техниката и трябва да се справя също така с политиката. По мое време имаше изграден екип с най-добрите хора в него. Там бяха Жан Тод, Рос Браун, Рори Бърни, Паоло Мартинели, Стефано Доменикали… Във Формула 1 трябва да работиш като в международния футбол. Паспортът няма значение. За да победиш, трябва да намериш най-добрите хора, както и да промотираш хора от собствената си организация. Във Ферари доскоро гонеха талантливите хора. Първо [Джеймс] Алисън, после [Лоренцо] Саси и те се озоваха в Мерцедес“, обясни тогава маркизът.
How does it feel entering the red world for the first time? 🏎️
Let’s find out how it was for some of our colleagues from around the world 🌎
Watch the full episode 📹 https://t.co/9XsGPCjUSr#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/CkrQmVOAtD
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 7, 2021