ФИА е на път да разреши проблема с липсата на промоутър в световния рали шампионат, твърди президентът на организацията Жан Тод. Французинът се срещна с представители на медиите във Валанс, където бе официалният старт на рали Монте Карло и сподели вижданията си по доста въпроси – един от тях наболелият проблем с промоутъра.
– Има ли решение на проблема с промоутъра?
– Да. Работим изключително упорито по това. Трябваше да покрием Монте Карло по спешност и го сторихме. ACM (автомобилният клуб на Монако – б.р.) разговаряше директно с Евроспорт и резултатът е доста удовлетворителен. Успяхме да осигурим проследяване и времеизмерване. Работим по споразумение за останалата част от шампионата и следващите години. Осъществяваме разговори с Евроспорт Ивентс, както и с някои други потенциални промоутъри. Настроени сме много оптимистично, че ще намерим добро решение преди рали Швеция.
– Като споменахте Евроспорт – подходящ ли е моментът да се дискутира евентуално събиране на IRC и WRC?
– Първенствата са различни. WRC е световен шампионат на ФИА. IRC са комерсиални серии и нямат нищо общо с ФИА. Някои части от IRC са включени в европейския рали шампионат. Очевидно е, че имаме доста амбициозна визия за ралитата. Ако ме попитате в момента дали съм доволен от календара на WRC например, отговорът ще е не. Не може да се нарича световен шампионат с 10 надпревари в Европа и три извън Стария континент. Необходим ни е по-балансиран календар, но това не може да се случи за един ден. Трябват ни кръгове в Африка, един в Русия, в Азия. Определено трябва да помислим за това. Нужен ни е много силен европейски шампионат, тъй като е той е важна част от ФИА.
– Производители се оплакаха от липсата на промотиране в продължение на години. Дакар и IRC получават добро отразяване, защо е толкова трудно да се продават и представят ралитата?
– Според мен е важно да сме амбициозни и подкрепям оплакването на производителите. Като ФИА и аз лично като президент на федерацията имаме фантастичната възможност да се сдобием с по-добри WRC и ERC, с по-добър рали спорт като цяло. Работим по това. Подобно нещо, както вече споменах, не се постига за един ден. Но се трудим заедно с новия промоутър, който ще бъде избран заедно с организаторите на проявите, състезателите, производителите, то ще сме в състояние да получим наистина силен шампионат, както и достатъчно адекватно телевизионно отразяване. Наясно сме, че покриването на едно рали е по-трудно, отколкото това на надпревара от Формула 1 например. Целта няма да бъде постигната за година, според мен иде реч за петгодишна програма. Според мен 2013 г. ще е следващата голяма стъпка, през 2014-та ще има още напредък и съм оптимист, че ще се справим.
– Имаше няколко потенциални инвеститори с интерес към North One Sport. Срещнахте ли се с тях или не? И като се има предвид колко дълго и как ФИА е проучвала Владимир Антонов, как се стигна до настоящата ситуация?
– Първо, няма да коментирам никакви слухове. Спекулациите не дават отговори, както и силен промоутър, какъвто ни е необходим. При възникването на възможността North One Sport да се сдобият с нови партньори, проведохме много подробно проучване и резултатите бяха удовлетворяващи – затова се съгласихме сделката да се случи. За съжаление проблемите по-късно бяха причинени от лични грижи. Не го очаквахме, особено в настоящия момент. За съжаление твърде често се срещаме с хора, които нямат нищо зад гърба си, а ни е необходим стабилен партньор за световния рали шампионат.