Дали да използва системата КЕRS в останалата част на уикенда в Малайзия решава екипът на Ред Бул тази вечер. На дългите прави в Сепанг използването й е много по-важно в сравнение с работата в Мелбърн преди две седмици, но в тима все още имат притеснения дали сложният комплекс от елементи няма да създаде проблеми.
В тренировките в петък и двете коли използваха KERS и нямаха неприятности, но системата, която е на Рено и е развита в Милтън Кийнс, не е 100% надеждна за тима. Особено притеснение внася и прогнозата за дъжд, тъй като влагата би могла сериозно да повлияе върху работата на тази електрическа инсталация.
Снимки от немския сайт Моторспорт Магазин, които буквално взривиха падока, показаха за първи път ясно разположението на компонентите на KERS в RB7.
То е много близко до това, което имаше в колите на Макларън през 2009 г. и което бе показано в брой 135 на ClubS1.
Контролният панел е вдясно под радиаторите, а батериите са отляво. При всички останали претенденти, тези компоненти вече са в средата в ниша в резервоара. Охлаждането на блока и батериите изисква специални отвори (особено на горещата писта Сепанг), които бяха елиминирани в Мелбърн.
Сега обаче са абсолютно задължителни, ако системата ще работи, а при дъжд това е възможност за проникване на влага.
От решението дали ще се използва КЕRS или не зависи и изборът на елементи за окачването в RB7. Това също се оказва много специален момент, защото ако КЕRS бъде изключен (както в Австралия), това означава различен процес на спиране, респективно един определен тип окачване. Ако системата работи, енергия при спиране ще се отнема от нея и ще има промени в спирачките и окачването.
Снимките на Марк Сътън от четвъртък разкриха много важни детайли и от окачването на Ред Бул. Видно е, че тимът има възможност да коригира височината на задната част на колата с помощта на малки резервоари в пренасящите усилието щанги в зависимост от количеството гориво в резервоара. За това решение се говореше много преди 12 месеца и списанието ни специално писа и за него.
По принцип окачването с изтегляне пулрод се настройва по-трудно от това на избутване пушрод, което избра Ферари за новия сезон имено, за да реагира по-бързо в настройките. Но хората на Ейдриан Нюи са решили проблема си с много хитър ход и тези връзки са в самите щанги, които иначе са си свързани с класическите ролки, предаващи усилието към амортисьорите, разположени по-ниско отколкото при конструкцията на Ферари.
Самите амортисьори в Ред Бул сега са поставени така, че сравнително бързо да се сменят. Въпреки всичко това обаче анализът на представянето на Марк Уебър в Мелбърн е показал, че неговото задно окачване не е работело както трябва в домашното му състезание, нищо, че са били сменени доста компоненти и че сами за себе си те не са имали дефект.