Краткият флирт между отбора на Заубер и автомобилния гигант Фолксваген явно е приключен. Както стана ясно наскоро собственика на швейцарския екип Петер Заубер се е срещнал с председателя на управителния съвет на концерна Мартин Винтеркорн по време на автосалона в Женева през март.
Според изтеклите информации са били обсъждани възможни варианти за съвместна работа, но финансовите изисквания на Заубер явно са наклонили везните в посока, която концерна от години държи: В момента нямаме интерес за влизане във Формула 1.
Заубер е предложил възможността да продаде екипа си на фирмата, като предложената цена е била доста под спряганите 100 млн. евро. До споразумение обаче не се е стигнало.
Изпълнителният директор на Заубер Мониша Калтенборн потвърди по време на уикенда в Унгария, че срещата се е състояла, но допълни:
„Това бе всичко, след Женева нови срещи не е имало. Това е всичко и няма нищо повече за казване. В момента не се намираме в преговори с никого. Всичко останало са спекулации, в които не искаме да влизаме. По принцип, ако искаме да подобрим конкурентоспособността си трябва да намерим сериозен, силен партньор.
Имаме опит с партньор от автомобилната индустрия, но преди сме имали връзки със силни партньори, които не са идвали от този бранш. Идеята е да продължаваме да се развиваме и имаме готова стратегия за това. Дали ще се обвържем с VW или не, това е съвсем друга история. Всичко зависи от условията, но в момента определено не преговаряме с тях.
В същото време обаче слуховете, че в управителния съвет на концерна от Волфсбург има кръгове, които могат да си представят ангажимент към Формула 1, се засилват. Така например Волфганг Дюрхаймер многократно се заиграваше в медиите с тази тема. Председателят на надзорния съвет Фердинанд Пийх обаче категорично отрича подобна възможност, въпреки че темата на дипломната му работа в техническия университет в Цюрих през 1962 г. е била именно върху двигателите във Формула 1.
Заубер ще кара и през следващата година с двигатели на Ферари. Говори се, че италианците са попитали на швейцарските си партньори срещу известна отстъпка в цената за двигателите дали не могат да използват аеротунела в Хинвил. Тази информация нито бе потвърдена, но не бе и отречена от двете страни.
За новите турбомотори през 2014 г. обаче Заубер все още нямат договор с Ферари.
„Това обаче е почти формалност, защото ние имаме добра история на взаимоотношенията ни с Ферари. Те ще са първите, с които ще преговаряме“, обясни Калтенборн.
Алтернатива на Ферари през 2014 г. за момента са само Мерцедес и Рено.
„Финансовият аспект е много важен за нас и обяснихме това и на партньорите си. Не искаме да се връщаме във времената, когато се изразходваха сериозни средства само за двигатели“, завършва Калтенборн.
Говори се, че в момента Заубер плаща около 8 млн. евро на италианците, като в тази сума не влизат скоростните кутии и KERS.