Затвореното въздушно пространство над Европа притеснява екипите от Формула 1, които ще се опитат да се приберат на Стария континент след утрешната Гран при на Китай. Вече хилядите отменени полети заради облак вулканичен прах оказаха влияние и върху провеждането на уикенда на пистата до Шанхай. Част от техническия екип на Макларън излетя в последния момент от Париж преди летище Шарл де Гол да затвори, като инженерите донесоха важни части за МР4-25.
Шефът на Лотус Тони Фернандес също се измъкна от френската столица, но бившият собственик на отбор в Гран при Еди Джордан остана в Лондон и въобще не стигна до Шанхай, където трябваше да е отново част от екипа на английската телевизия ВВС.
Някои части на отборите пък се забавиха, но все пак пристигнаха, като например новата система на задно крило за Уилямс. Други въобще не дойдоха – като планираните именно за Китай нови аерокомпоненти на Върджин Рейсинг. На всичкото отгоре влизането в страната не е от най-лесните, както установи и техническият директор на Уилямс Сам Майкъл. Австралиец по произход, той се появи на трасето едва днес, след като бе спрян от властите на летището заради проблем с визата му.
Утрешното прибиране на отборите обаче е далеч по-притеснително, отколкото непристигналите нови или резервни части. В голяма част от европейските страни летищата все още са затворени и това може да се окаже сериозна пречка. Според Еди Джордан част от оборудването и може би колите вероятно ще летят директно за Барселона, където е следващият кръг от световния шампионат.
Европейската авиационна агенция Юроконтрол обяви, че полетите са невъзможни в по-голямата част от Северна и Централна Европа, а предизвикалият хаоса исландски вулкан продължава да изригва. За днес се очакваше да бъдат извършени едва 5000 рейса при нормални около 22 000 за съботен ден. Според прогнозите на агенцията негативното влияние на облака ще продължи поне още 24 часа. Летищата в Париж и Северна Италия ще останат затворени поне до понеделник, обявиха властите в двете страни.
Загубите за авиокомпаниите се изчисляват на над 200 милиона долара на ден, но най-лошото е, че целият летателен план е нарушен и ще отнеме доста време, докато всичко бъде въведено в ред.
Междувременно полети от Азия за Европа също се отлагат за неопределено време, тъй като няма как да кацнат. Точно това притеснява хората в падока на Формула 1, които се надяват до утре вечер ситуацията да се поизясни, за да разберат как ще се приберат на Стария континент.