Защитата на Мерцедес пред Международния трибунал, където ще се разглежда тестът на отбора с Пирели в дните след Гран при на Испания, най-вероятно се базира на имейл от рейс директора на и делегат по сигурността на ФИА Чарли Уайтинг, изпратен до тима.
Историята с тридневните изпитания на отбора от Бракли, в които бе използван тазгодишният болид F1 W04, продължи да бъде разчепквана и обсъждана непрекъснато в Канада. Рос Браун заяви, че решението за участие в пробите е негово. Той отказа да коментира информацията за имейла:
– Относно писмото, не искам да коментирам каквото и да е във връзка с въпроса, както и с това, което ще се случва на трибунала.
Смята се, че електронното писмо от Уайтинг съдържа разрешение за използването на F1 W04 в теста, по време на който Пирели бяха категорични, че са изпитвали най-вече варианти на решения за 2014 г. Браун и председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда многократно бяха категорични, че участието в пробите е станало след получаване на съответните позволения, тъй като тестовете по време на състезателния сезон са абсолютно забранени.
Междувременно съветникът на Ред Бул Хелмут Марко заяви, че изпитанията са очевидно нарушение на спортните правила.
– Затова и подадохме протест. Първо искаме пояснение и втори – ако наистина е сериозно прегрешение – трябва да има наказание от страна на ФИА. Да изпробваш варианти на границата на правилата не е нещо необичайно, но случилото се е прекалено близо до лимита, за да се чувстваме комфортно. Болидите от Формула 1 са крайно сложни машини и всеки изминат километър – особено по време на сезона – носи информация. Дали тя може да бъде трансформирана в директно печелене на време, е невъзможно да се каже, но ако ние бяхме направили нещо подобно, знам, че колата ни щеше да е по-бърза – заяви австриецът в интервю за formula1.com.
Според него Макларън си мълчат по въпроса с теста, тъй като ще карат и догодина с двигатели Мерцедес. Според Марко тимът от Уокинг ще зависи в немалка степен от добрата воля на доставчика си.