Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Зареждането с гориво провалило Фетел

Зареждането с гориво провалило Фетел

105
0
Абу Даби,Ред Бул,Себастиан Фетел

Проблем с калибровката на системата за зареждане с гориво е най-вероятното обяснение за проблема, заради който Себастиан Фетел нямаше достатъчно гориво в Ред Бул-а си след квалификацията в Абу Даби. Немският пилот бе изваден от резултатите и стартира от питлейна, тъй като екипът му не можа да предостави за проверките на ФИА задължителния 1 литър бензин (а само 850 милилитра).

Обяснението бе дадено днес от Рено, които разследват проблема. На пистата Яс Марина нито те, нито Ред Бул успяха да разяснят ситуацията, а заявиха, че ще проучват какво е станало в следващите дни.

Вследствие точно на тези разследвания и двете страни са стигнали до извода, че в автомобила на Фетел не е имало никакъв механичен проблем – нито с двигателя, нито с горивната система. Разходът на RB8 освен това не е бил по-висок в обиколките в Q3, каквото предположение имаше в часовете след квалификацията.

Рено подозират, че е имало проблем със системата за зареждане с гориво. Окончателните доклади все още не са готови, но шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен обясни, че най-вероятно в резервоара не е постъпил достатъчно бензин:

Проверихме данните, проверихме работата на системата за зареждане и абсолютно всяко изчисление показва, че би трябвало в колата да има достатъчно гориво. Сега Ред Бул провеждат проверки с доставчика на устройството, за да видят дали процесът е протекъл нормално. Това все още не е приключило.

Тафен обяснява също така пред Аутоспорт, че проблемът е бил засечен в обиколката за прибиране на Себастиан – данните отчели липса на гориво в колектора. Подозирайки повреда на горивната система, Рено веднага поискали колата да спре, за да не се повреди двигателят. В нито един момент нито Рено, нито Ред Бул са подозирали наличието на по-малко бензин в болида.

Проведохме кратка дискусия по интеркома – проблемът беше странен, неочакван и не трябваше да се случва (според наличните изчисления и информация). По-късно обяснихме и на стюардите, че не можем да позволим горивната помпа да работи на сухо, тъй като би спряла и довела до повреда на агрегата. Обсъдихме ситуацията с инженерите на Ред Бул и наредихме колата да спре – каза още Тафен.