Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Зайдл: Системата с наказателни точки трябва да се преразгледа, Маси: Отборите я...

Зайдл: Системата с наказателни точки трябва да се преразгледа, Маси: Отборите я одобриха

831
0
Шарл Льоклер, Серхио Перес
Шарл Льоклер и Серхио Перес; снимка: Пирели

По време на уикенда за Гран при на Австрия бяха постановени редица санкции. Само една от тях – тази на Ланс Строл за превишаване на скоростта в питлейна – бе без начисляване на наказателни точки към суперлиценза на пилота. Най-строги бяха тези на Николас Латифи и Никита Мазепин – по 3 точки на човек плюс 10 секунди в пита (трансформирани в 30 секунди добавено време). По 2 точки съдържаха наказанията на Ландо Норис, Антонио Джовинаци и Кими Райконен, а Серхио Перес отнесе два пъти по 2 заради двата инцидента с Шарл Льоклер. 9 пилоти получиха общо 19 наказателни пункта. Следващия уикенд във Великобритания Норис ще е с 10, а Перес с 8. При 12, събрани в рамките на година, пилотът получава автоматична забрана да участва в едно състезание.

Веднага след състезанието основната дискусия бе за санкциите на Норис и Перес и дали подобни мерки са оправдани в спорт като Формула 1. Шефът на Макларън Андреас Зайдл обърна внимание и на наказателните точки

Андреас Зайдл
Андреас Зайдл; снимка: Макларън

„От моята гледна точка системата има нужда от преразглеждане. Не е правилно заради подобен инцидент да отнесеш забрана за участие в състезание. Просто не е редно да ти дадат наказателни точки и последствието да е риск от изхвърляне от даден старт. Мисля, че системата, целият процес трябва да се ревизира“, каза шефът на Макларън във Формула 1.

Рейс директорът Майкъл Маси обаче заяви, че системата е одобрена от отборите. Той допълни, че точно това няма да бъде преразглеждано по средата на сезона

„Това е системата и не мисля, че тя е прекалено сурова. Не е по-различна от тази за шофиране по пътищата. Много страни имат максимален брой точки и водачите трябва да адаптират начина си на управление“, обясни Маси.

„Системата във Формула 1 бе дискутирана миналата година, защото влияе на отделни пилоти и отбори по различен начин. Консенсусът в края на сезона – между отбори, ФИА и F1 – бе, че няма нужда да се променя за 2021-ва. И тук става дума за нещо, което няма да променим по средата на годината. Всички отбори се съгласиха на тази система. Всъщност в началото на годината имат и влияние върху (указанията) за прилагането й“, допълни рейс директорът.