Майкъл Маси върши страхотна работа и екипите във Формула 1 като цяло са доволни от него според Андреас Зайдл. Шефът на Макларън обясни също така пред speedcafe.com, че моментите на несъгласие с рейс контрола са съвсем нормални.
Маси бе подготвян за настоящата си длъжност, но заемането на поста дойде неочаквано заради внезапната кончина на Чарли Уайтинг. Дългогодишният рейс директор на ФИА почина в навечерието на състезателния уикенд за Гран при на Австралия в началото на 2019 г. Маси зае мястото му временно, а по-късно през сезона бе утвърден на поста. От тогава досега някои от решенията му бяха приветствани, доста други – оспорвани и критикувани. Самият Маси разяснява действията си, както и заключенията на стюардите по време на състезателен уикенд, но се старае да не участва с друго в коментарите относно ситуациите на писта.
„Като цяло сме много доволни от работата на Майкъл, която е наистина трудна. Най-важно за нас е да има прозрачност и постоянство, добър диалог, какъвто обикновено може да се проведе с него. Разбира се, има ситуации, при които понякога не сме съгласни. Това е нормално. Ние сме от страната на състезателите, а той – откъм тази на ФИА.“
„Но един поглед назад от момента, когато пое поста, според мен показва, че Маси върши страхотна работа“, обясни Зайдл
Самият Маси пък продължава да подкрепя политиката си на отворени врати след недоволството от страна на Ред Бул за това как Тото Волф отиде при стюардите по време на Гран при на Великобритания. Рейс директорът разпрати писмо с уточнение, че по време на сесии ходенето при тях е забранено и може да доведе до наказания.
„Ако тим иска да посети стюардите, определено може да отправи такава молба. Поддържам политика на отворени врати, ако искат нещо да обсъдим. Същото важи и за стюардите. Те обичат да разговарят толкова, колкото и аз. След всяко състезание преценяваме какво е станало, какво не се е случило и какво може да се подобри. Дискусии с различни екипи показаха, че има пълно съгласие никой да не ходи при стюардите по време на сесии или в средата на състезание“, каза Маси.
Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко за пореден път разказа, че недоволството на тима от Милтън Кийнс бе породено от отиването на Волф при стюардите „със съмнителни документи“. Шефът на Мерцедес отиде в момент, когато състезанието бе спряно и след като Маси му каза да се качи, ако иска.
„Някакъв вътрешен за Мерцедес документ, като според нас това е очевидно оказване на натиск върху стюардите“, заяви Марко.
Все пак 78-годишният австриец допълни, че от Ред Бул нямат претенции към федерацията.
„В Ред Бул като цяло смятаме, че от ФИА ни третират коректно“, заяви той.
2020 vs. 2021 Constructors battle 👀
Which team has impressed you the most in our very exciting 2021 season? 🤩#F1 pic.twitter.com/vVPZ8G8fMd
— Formula 1 (@F1) August 15, 2021