Шефът на Макларън Андеас Зайдъл заяви, че проблемите на Рикиардо не са свързани с шасито на колата. Нямат връзка и с друг конкретен елемент, който би могъл да бъде заменен. Австралиецът бе очакван с огромно нетърпение в Уокинг, като победител в Гран при и изключително бърз пилот. Но от началото на сезона той не се представя на очакваното ниво. Даниел има над 50 точки по-малко от съотборника си Ландо Норис и категорично няма темпото на британеца. Ландо почти неизменно е около 6-та позиция на грида, докато Рикиардо трудно достига Q3. Младият англичанин 3 пъти се качи на подиума в първите 11 състезания, докато най-доброто класиране на Даниел е пето място на Силвърстоун.
Коренът на проблемите му е невъзможността да свикне с начина на управление на колата
От самото начало на сезона Рикиардо настоява, че коренът на проблемите му е невъзможността да свикне с начина на управление на колата, която има доста различни характеристики от тези на Рено от миналия сезон. Появиха се съмнения, че вероятно има бъг в шасито, подобен на този, който е спъвал бившия му съотборник Естебан Окон. Окон получи ново шаси на Силвърстоун спечели 2 точки след 4 поредни старта без успех. Две седмици по-късно стигна и до победата.
Теорията за не доброто шаси
Теорията за не доброто шаси обаче бе напълно отречена от шефа на Макларън Андреас Зайдъл. Той обясни, че както и в други екипи кокпититевсъщност се разменят няколко пъти между пилотите.
„Мисля, че направихме поне една размяна до тук през тази година и една промяна на шаси – разкри германецът. – Не искам да кажа кога, защото това ще създаде заглавия. Но мисля, че знам чудесно кога и какво променихме. Това е част от нашата нормална програма, как използваме нашите части. Имаме планирано въртене на монокока между пилотите“.
„Всъщност, в случая с Даниел, ние вече сменихме два пъти шасито тази година – продължи Зайдъл. – Но отново нямаше съществена промяна. Ние ясно виждаме какви са проблемите, които Даниел също описва. Те нямат нищо общо с частите. Свързани са с характеристиките на колата ни. В крайна сметка това е комбинация от елементи. Даниел още не може да свикне с болида, а в същото време има съотборник, който е в невероятна форма. Така се получи тази дистанция, която виждаме в дадени уикенди. Но всички сме наясно как картината да се подобри“.
„Не мисля, че е шасито и се доверих напълно на екипа да провери отново всичко – каза Рикардо за промените в шасито. – Когато сезонът не върви, не искам да казвам „Оо, променете, това или онова“, да обърна всичко с главата надолу. Мисля, че те (Макларън) правят пълен анализ и ако почувстват необходимостта да променят, да речем, шасито или нещо друго, ще го направят. Не искам просто да хвърля вина върху тях и да се оправдавам или нещо подобно.“
Размяната на шаситата стана повод за доста коментари около представянето на пилотите на Мерцедес този сезон. Подобна смяна доведе до мини скандал в Хаас. Никита Мазепин критикува тима си, че при подобна размяна той е получил по-тежкото шаси. Така за предстоящата Гран при на Белгия ще има нов кокпит.