Свободното използване на DRS (Drag Reduction System) в тренировки и квалификации ще бъде забранено през 2013 г. от съображения за сигурност. Пилоти от Формула 1 са се оплаквали през последните месеци за инциденти, при които друг състезател на трасето губи контрол върху автомобила си, изпробвайки системата в тези сесии.
При това положение във ФИА са решили да ограничат използването на подвижното задно крило в отделни зони на пистите за целия уикенд. Понастоящем това важи само за състезанията, а през останалото време DRS-ът може да се включва нелимитирано.
– Ще забраним свободното използване на DRS в тренировки и квалификации – потвърди рейс директорът Чарли Уайтинг. – Правим го с оглед на сигурността. Според нас имаше определен брой инциденти, а пилоти са ми казвали, че проблемът става все по-сериозен.
Освен това във федерацията са решили да въведат по-строги тестове за предните крила, за да предотвратят огъване на елементи от тях. Причината за това пък са подозрения за заобикаляне на правилата от отделни екипи. В Япония имаше специални проверки заради слуховете, че има отделни крила (според приказките – на Макларън), които при висока скорост се завъртат около надлъжна ос. Всички екипи преминаха успешно техническия преглед, но броени седмици след това пък се заговори, че носът на Ред Бул изглежда прекалено гъвкав.
Заради всичко това предните крила ще трябва да преминават през 2013 г. тест, при който ще се прилага натоварване в две различни точки. Досега това ставаше само в една. Едното място ще е изтеглено по-напред, а другото – по-назад спрямо сегашното положение.