Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Забраната за обдухване на дифузьорите е чисто техническа интервенция, категорични са от...

Забраната за обдухване на дифузьорите е чисто техническа интервенция, категорични са от ФИА

20
0
бокс,Мерцедес

Промените в правилата за Гран при на Европа този уикенд и за следващата надпревара във Великобритания предизвикаха оживено обсъждане както между екипите от Формула 1, така и в медиите и сред феновете. По този повод директорът на състезанията Чарли Уайтинг даде пресконференция във Валенсия, за да разясни гледната точка на федерацията.

Част от дискусията бе публикувана от организацията – ето и виждането относно забраната за обдухване на дифузьорите при спряно подаване на газ.

– Защо ще забраните обдухването на дифузьорите при спряно подаване на газ от Силвърстоун нататък?

– Знаем, че изгорелите газове имат влияние върху аеродинамичното представяне на болидите и приемаме това. В случая обаче става дума за това, че една система/конструкция не бива да ги използва за напълно различно въздействие върху аеродинамиката.

– Какви ще са новите оперативни условия по отношение на дроселовата клапа и искрата?

– Целта ни е да се занимаем единствено с този конкретен проблем – онова, което според нас е незаконно използване на картите. Не желаем да влияем върху напълно легитимните системи на колата. Просто казваме, че когато пилотът не подава газ, то клапата може да е отворена на максимум 10% при 12 000 об/мин и на 20% отворена при 18 000 об/мин. Един от производителите на двигатели помоли за по-голям допуск поради причини, изглеждащи искрени. Имаме възможност да се върнем назад, да прегледаме режимите от 2009 г., когато изпускателните системи бяха различни. Ако тогава са били нужни 28% за определена цел, то молбата би била напълно разбираема. Двигателят не е променен – моторите са хомологирани и идентични с агрегатите, използвани от 2007 г. насам. По същия начин разглеждаме и екстремното използване на запалването. Ще сме наясно какво е правел отборът по отношение подаването на гориво и запалването му. Ако видим ясна разлика, то смятам, че бихме заподозрели наличието на други причини. Не сме сложили ясни граници, а обяснихме, че използваните настройки трябва да са нормални с оглед на желания въртящ момент. Търсим анормалните явления. Според мен това е най-доброто, което можем да направим засега.

– Защо забраната се въвежда на Силвърстоун, а не по-рано?

– Нашето твърдение е, че обдухването по този начин на дифузьорите е извън правилата. По принцип стюардите имат последната дума. До момента не е имало протести. Мисля, че в Монако бяхме близо до такива. Дадох на въпросния отбор гаранции, че ще продължим по избрания път, няма да се откажем. На тази база всичко е мирно и спокойно, въпреки че винаги подчертавам пред тимовете, че тази опция е отворена за тях. Мисля, че всички екипи правят едно и също нещо – в известна степен, така че е необходимо да сме разумни и да подходим прагматично, за да контролираме ситуацията.

– Съществува възприятие, според което тези решения са по-скоро политически, отколкото технически и рушат имиджа на Формула 1. Какво е вашето мнение?

– Наясно съм с публикуваните истории, но честно казано, това въобще не е политическо решение. Знам, че е чисто техническа интервенция от наша страна и се чувствам абсолютно комфортно в това отношение.

– В предишни сезони бяха забранени F-duct системите и двойните дифузьори, но едва след края на първенството. Нямаше ли да е по-просто въпросните технологии да останат до последния старт?

– Не, защото F-duct-ът и двойните дифузьори бяха легални. По отношение на тях се събрахме с отборите и решихме, че не са добри за F1, не са необходими и ги извадихме от обръщение. Но те бяха създадени според правилата и затова използването им бе разрешено до края на съответните сезони. Намирахме се в напълно различна ситуация спрямо настоящата.