Представянето на Макларън в Бахрейн едва ли ще се различава особено от това в Китай, но за отбора по-важни в момента са петъчните тренировки и посоката, в която се развива MP4-30 за Гран при на Испания, заяви Фернандо Алонсо.
Двукратният световен шампион обясни на пистата Сахир, че трасето едва ли ще пасне повече на болида му, отколкото това в Шанхай. „Не смятам, че ще има голяма разлика в представянето ни. Както казах, в момента е важно, че се състезаваме, но не става дума за една или две позиции (промяна в класирането), когато се намираш в ситуация като нашата. Важните неща се случват в петък, важна е посоката, в която вървим за Барселона”, допълни испанецът.
Той повтори, че двойният финал в Китай е голяма стъпка напред, както и че колата там бе с нови компоненти, целящи да предотвратят проблемите, довели до отпаданията в Малайзия.
„Да завършим бе чудесен прогрес, защото отново съществуваше опасение, че е възможно да не стигнем до финала. Иначе представянето ни варираше през уикенда. В петък бе добро, сравнително прилично в събота, а в неделя в някои части от състезанието вървяхме, в други не. Знаем причините и се надявам да продължим с подобрението”, каза още Алонсо.
Според Фернандо класиране в Q2 на Сахир е възможно, ако нещата този уикенд потръгнат както трябва. Той обаче пак каза, че основната цел е напредък с автомобила, както и че между стартовете в Китай и Бахрейн има съвсем малко време, за да се очаква някаква голяма промяна в Макларън.
„Програмата ни за петък включва изпитания на някои аеродинамични компоненти в първата сесия, тестове на гуми и други промени в настройките за втората. Това е ключова част от уикенда за нас – трябва да продължаваме подобрението, а не да се концентрираме върху 15-та, 13-та или 17-та позиция”, заяви Алонсо.
Съотборникът му Дженсън Бътън сподели от своя страна, че Макларън изостава във всички области спрямо съперниците и причината за лошото представяне съвсем не е само задвижващата система на Хонда.
„Според мен аеропритискането ни все още е твърде ниско. Управляемостта на колата е много добра, но в тази област имаме липси. Знаем го и работим по въпроса. Надяваме се да регистрираме напредък по отношение на аеропритискането в следващите стартове. Нещата вървят в правилната посока, но е очевидно, че ако разполагахме с по-висока мощност, щяхме да сме по-конкурентоспособни. Дори това да бе налице обаче, едва ли щяхме да се борим в челото. Така че на практика всяка област на болида трябва да се подобри”, обясни англичанинът.