Бившият президент на ФИА Макс Мозли призова отново за ограничаване бюджетите на отборите от Формула 1 в замяна на почти пълна свобода по отношение на техниката.
„Според мен много отбори скоро ще са за ограничението на бюджетите. Трябва да осъзнаят, че за 100 милиона долара (на екип) пак ще има страхотен шампионат и ще се правят технически напредничави автомобили”, заяви Мозли пред немското издание AMS.
Според него отборите, които доброволно се съгласят на намаляване на бюджета, трябва да са ограничени единствено от изискванията за размери и безопасност.
Разходите на екипите във Формула 1 са тема, която се обсъжда вече доста години. Малките тимове се борят с увеличаващите се харчове и ситуацията се влоши особено много при въвеждането на хибридните задвижващи системи, тъй като стойността на агрегатите скочи с пъти. Шефът на Лотус Жерар Лопес обясни в края на миналия сезон, че моторите са стрували 40 милиона евро на отбора от Енстън през 2014 г., докато преди това разходът е възлизал на 8 милиона евро. Оперативният директор на Рено Спорт F1 Реми Тафен каза от своя страна, че двигателите така или иначе ще поевтинеят през идващите години. Проблемът обаче доведе до фалита на два отбора – Катерам и Маруся, като тимът от Бенбъри бе спасен в последния момент с частни инвестиции.
Мозли бе автор на идеята за ограничение на бюджетите на 40 милиона паунда (близо 56 милиона евро) през 2009 г. Катерам, Маруся и Испания Рейсинг (испанският екип фалира през 2012 г.) влязоха в спорта именно заради уверенията, че разходите ще бъдат лимитирани. Отборите от FOTA (Formula One Teams Association) обаче се противопоставиха и планът бе изоставен.
Стратегическата група на Формула 1 ще се срещне през май и ще обсъжда евентуални промени в правилата за 2017 г. Задвижващите системи отново са в центъра на вниманието, като управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун призова за конструиране на по-евтини агрегати за малките отбори. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф обаче заяви, че производителите на мотори искат да запазят настоящата конфигурация, но са склонни да работят за увеличаване на мощността.