Целият комплекс Яс Марина Бей в Абу Даби и в частност пистата там предизвикаха прекрасни отзиви до момента от отборите и пилотите във Формула 1. Никой обаче не се нае да даде оценка на трасето преди да е направил и една обиколка на него. Подготовката на екипите протече най-вече на симулаторите, но истинско усещане те ще придобият едва днес в свободните тренировки преди Гран при на Абу Даби.
Наличните данни и свършената до момента работа обаче все пак дадоха известна представа за това какво очаква отборите от F1 в емирството.
– Пистата в Абу Даби е с цяла серия бавни до средноскоростни завои, но има и две много дълги прави – разяснява техническият директор на BMW Заубер Вили Рампф. – Трасето също така е много широко, така че бихме могли да очакваме доста изпреварвания. Проведохме, разбира се, обичайните си симулации, но едно от най-големите неизвестни, е как гумите ще работят на новия асфалт. Това ще го разберем в течение на уикенда. Температурата със сигурност ще е от значение. Стартът е насрочен за 5 часа следобед, но въпреки това можем да очакваме тази на въздуха да е над 30 градуса.
Трудността при нова писта бе може би най-добре обобщена от Фернандо Алонсо сред състезателите:
– Трасето изглежда ще е истинско предизвикателство за пилотите с над 20 завоя в една обиколка, а някои от тях като че ли са особено трудни. Но от гледане на карти не е лесно да се разбере една писта, едва когато си там го усещаш какво е наистина.
Вниманието на двукратния световен шампион е привлечено от комбинацията 11-12-13 завой – те му напомнят да нелекия шикан 10 в Сингапур. Възможности за изпреварване според него най-вероятно ще има в 8 и 11 завои.
– След 3-4 обиколки на пистата вече помниш линиите, точките на спиране и т.н., така че бих казал, че пет тура са достатъчни за добро опознаване. Но е истина, че с всеки допълнителен километър усещаш все повече увереност, научаваш повече неща, как да се възползваш от характеристиките на трасето. Обикновено последните турове в състезанието са ти най-добрите за уикенда, защото дотогава вече си наясно.
Главният състезателен инженер на Рено Алан Перман пък отделя повече внимание техническите параметри, извлечени от екипа при симулациите.
– Наистина има дълги прави, но изглежда ситуацията ще е повече тръгни-спри – малко като тази на уличната писта във Валенсия. По отношение на аероприлепянето ще е по-скоро високо ниво, но не и максимално, защото на правите ни трябва достатъчно скорост. Има доста десни завои, но е трудно да се предвиди влиянието им върху настройките, тъй като много неща зависят и от характеристиките на бордюрите. Това е едно от нещата, които оглеждаме внимателно при обиколката си на трасето – обясни Перман.
Онова, в което Рено са сигурни обаче, е, че ще им трябват по-твърди реглажи, тъй като Яс Марина Бей няма високоскоростни промени в посоката на движение.
Симулациите пък са показали, че по отношение на спирачките новата писта в Абу Даби е с натоварвания, подобни на тези във Валенсия и Мелбърн.