Влизането на Ситроен в световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) е част от дългосрочна програма и екипът няма намерение да си тръгва само след година в шампионата, заяви шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон. Френският отбор обяви официално в началото на седмицата проекта, за който бе споменато за първи път към края на миналата година.
Единият от пилотите на Ситроен в WTCC ще е деветкратният рали шампион Себастиен Льоб. Неговото желание да се състезава в тези серии изиграло роля за взимането на окончателното решение. Като цяло обаче проектът има смисъл за марката в множество различни аспекти, убеден е Матон.
– Не мога да кажа колко години ще останем в шампионата, но това е инвестиция за дълъг период от време. Разгледахме възможностите – какво бихме могли да правим – и заключението бе, че WTCC е най-интересният вариант. Това важи както за Себ, така и за нас. От една страна прегледахме бюджета и разходите за сериите, от друга стои фактът, че това е глобална дисциплина и стартове се провеждат навсякъде, където марката има нужда от покритие – като Русия, Китай, Бразилия, Аржентина. Освен това колите са много близки до продаваните ежедневно серийни варианти. Всичко това означава, че надпреварите са интересни за наблюдение и работата по тях не натоварва излишно бюджетите – обясни Матон пред autosport.com.
Ситроен все още не са обявили кой автомобил ще реконструират за участие в WTCC. Предполага се, че базата няма да е DS3, но ще се използва 1,6-литровият мотор от WRC. Твърди се, че първите тестове предстоят до седмици. Екипът обяви, че ще пусне в сериите два автомобила.
– Планът ни е да сме готови за първия старт догодина. В момента бих казал, че ще участваме с поне две коли. Търсим най-удачния начин за управление на екипа. Една от първите ни цели ще е да се борим за конструкторската титла. Необходимо е да решим дали това е възможно с два автомобила или не. Трябва да видим дали шансът да сме в битката за короната ще е по-голям с повече коли – добави Матон.