Себастиен Ожие (Ситроен) спечели за втори пореден път рали Португалия. Преди около година французинът триумфира точно тук за първи път в кариерата си на пилот от WRC. Впоследствие през сезон 2010 той постигна още една победа – в рали Япония. Добавяйки към статистиката и днешното спечелено португалско състезание, Ожие вече има три успеха на ниво световен рали шампионат.
За Ожие рали Португалия премина, може да се каже, безпроблемно. Французинът имаше предимството, тъй като не завърши предходния старт в Мексико и в Португалия потегли от по-задна позиция. Той се възползва максимално от този факт през първия ден. Към края обаче намали темпото и тактически даде на шанс на Латвала да пренощува като лидер. През втория ден Ожие си върна първото място и започна да трупа преднина. През третия дебнещият Льоб обеща да не го подлага на ненужно напрежение и всичко в крайна сметка си дойде по местата – Ожие спечели.
Втори остана другият заводски пилот на Сиутроен – Себастиен Льоб. Седемкратният световен шампион претърпя голямо разочарование, когато по време на втория ден бе забавен от Мико Хирвонен и по собствените му думи за него битката за първата позиция приключи. Причината бе, че Хирвонен спука гума и сменяйки я с резервна, потегли броени секунди преди през въпросното място да премине Льоб. В резултат, заради прахта от автомобила на Мико, Себ не виждаше нищо и това му костваше ценно време. Все пак Льоб остана доволен, тъй като спечели последния етап от състезанието (т. нар. Power Stage), за което получи 3 допълнителни бонус точки. Така в момента в класирането за шампионата Льоб има равен брой точки с лидера Хирвонен – 58.
Трети в рали Португалия на 3:22.1 мин. от лидера финишира пилотът на Форд Яри-Мати Латвала. При изминаването на първия ден от надпреварата финландецът поведе в генералното класиране. Това обаче означаваше, че през втория трябва да стартира пръв и този факт естествено го забави. Така през втория ден той отстъпи лидерството на Ожие. Малко преди края на втория ден в автомобила на Латвала се появи и технически проблем – счупи задвижващ вал. В последната отсечка спука и гума, което значеше още загубено време. Все пак той се закрепи на 3-ата позиция в генералното и с умерено каране в последния ден я запази. В класирането за шампионата със своите 48 точки в момента заема 3-а позиция след Хирвонен и Льоб.
Четвърти, също след трудности от техническо естество, финишира съотборникът на Латвала във Форд Мико Хирвонен. Вторият ден се оказа критичният за него. Тогава спука гума, а в края заради удар в крайпътна скала повреди и задното си окачване. На Power Stage Хирвонен се опита да спечели бонус точки, но не успя поради повреден заден амортисьор.
Топ 5 допълни Матьо Уилсън от Стобарт. През цялото време британецът гравитираше около 4-ата позиция, но към края окончателно я отстъпи на Хирвонен. Въпреки това, представянето му в Португалия бе сред най-силните в цялата му кариера.
Шести след рали, наситено с трудности, финишира Петер Солберг. Норвежецът си извоюва мястото, след като само през първия ден той спука гума три пъти. Когато това се случи в последния етап от първия ден, пилотът вече бе изразходвал всичките си резервни и избра да не финишира. В противен случай това означаваше да повреди автомобила си, докато впоследствие стигне до сервизния парк. Така по-нататък Петер продължи по системата Супер рали, а цената бе 10-минутно наказание. Въпреки това норвежецът взе 8 точки от надпреварата.
Седми се класира Кими Райконен (Ice 1 Racing), следван от Федерико Вилягра (Мюнчи Форд) и Хенинг Солберг (Стобарт), който по време на последния етап се забави заради проблеми с управлението на колата си, но все пак финишира. Десети се нареди холандецът Денис Куиперс (FERM).
Следващата надпревара от календара е рали Йордания (14-16 април 2011 г.)
Повече подробности за рали Португалия и анализ на надпреварата четете в следващия брой на Club S1…