Начало Рали WRC – рали Италия 2011 – ден 1 – Льоб начело, Латвала...

WRC – рали Италия 2011 – ден 1 – Льоб начело, Латвала катастрофира заради навигаторска грешка

23
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб води във временното генерално класиране на рали Италия 2011 след края на първия ден. След него се наредиха Петер Солберг (+33,2 сек.) и Мико Хирвонен (+53,1 сек.).

Надпреварата на италианският остров Сардиния е пети кръг от тазгодишното издание на световния рали шампионат. Тя стартира тази сутрин като екипажите имаха за задача да изминат 8 скоростни отсечки.

Най-бърз в SS 1 бе Петер Солберг, каращ за частния си тим, следван от Мико Хирвонен от Форд и Пер-Гунар Андерсон – също частен пилот. Още в този начален етап другият пилот на Форд Яри-Мати Латвала се преобърна и загуби над 25 сек. Той взе по-широко от необходимото десен завой 3 км след старта на отсечката и се удари в каменната стена. Причината за инцидента бе погрешна инструкция на неговия навигатор Мика Антила.

Тук Себастиен Льоб от Ситроен даде 8-о време, след като стартираше първи и чистеше пътя.

В SS2 Хирвонен бе първи и оглави генералното класиране. Солберг пък загуби над 40 сек. заради проблем с турбото. Същевременно дебютиралият с екипа на Мини Крис Мийк впечатли с третото си време.

Нови проблеми сполетяха Латвала заради повреда в окачването и това отведе финландеца назад в класирането.

Льоб бе най-бърз в SS3 и така стопи разликата на съперника си Хирвонен в общата таблица на 0,3 сек. Ожие и Солберг постигнаха равно време с Льоб, но 27-годишният пилот на Ситроен се оплака от автомобила си, а Солберг сподели, че заради опита да отстрани механичния проблем в автомобила си, преди началото на отсечката не е сменил гумите си.

Тази отсечка не бе толкова успешна за Мийк, който излезе извън очертанията на пътя.

Льоб записа втора етапна победа в SS4 – отсечката преди обедния сервиз. В резултат французинът поведе в генералното класиране пред Хирвонен. Другият дебютант с екипа на Мини – Дани Сордо пък се изкачи до 7-ата позиция в генералното.

SS5 бе спечелен от Хирвонен, следван от Льоб и Солберг. Така Мико сведе разликата си в генералното с лидера Льоб само до 1,2 сек.

В следващата отсечка SS6 обаче Хирвонен допусна грешка. Льоб отново постигна първи резултат и разликата между двамата в генералното класиране се увеличи на 5,8 сек. в полза на французина.

След SS7 в генералното настъпи промяна. В топ 3 място намериха Льоб, Солберг и Ожие. След удар в крайпътната стена и спукване на задна дясна гума, губейки 50 сек. в отсечката, Хирвонен изпадна до 4-а позиция.

В заключителния за ден 1 SS8 Мико даде топ резултата и се изкачи до 3-а позиция в генералното. Солберг бе втори и остана да нощува на второ място в общата таблица. Ожие пък умишлено в края намали темпото, предпазвайки се от от части от участта през утрешния ден да чисти пътя в макадамовите отсечки за стартираците след него.

Най-добре финиширалият деня пилот на дебютантите от Мини бе Дани Сордо, който за момента е 6-и в генералното.

През следващия ден 2 от рали Италия 2011 екипажите ще имат за задача да изминат общо 6 специални етапа.