Начало Рали WRC – рали Аржентина 2011 – ден 1 – Латвала оглави класирането...

WRC – рали Аржентина 2011 – ден 1 – Латвала оглави класирането след първите 3 отсечки

23
0
рали Аржентина 2011,Яри-Мати Латвала

Пилотът на Форд Яри-Мати Латвала оглавява временното генерално класиране на рали Аржентина 2011 след изминаването на първите 4 отсечки.

Латиноамериканската надпревара е шести кръг от календара на световния рали шампионат този сезон. Тя стартира вчера с изминаването единствено на суперспециален етап. В него най-бърз бе Себастиен Льоб от Ситроен.

Тази сутрин състезанието бе рестартирано като до обедния сервиз екипажите изминаха общо 3 скоростни отсечки. Всички те бяха спечелени от пилота на Форд Яри-Мати Латвала. След най-бързото време, което финландецът даде в началния етап с Фиеста RS WRC, той оглави временното генерално класиране. В действителност Латвала бе изненадан от резултата си, отчитайки че трасето бе изключително хлъзгаво и много прашно. Все пак Яри-Мари обясни, че се чувства изключително уверен в автомобила си.

Петер Солберг (с частен Ситроен DS3 WRC) записа втория най-добър резултат в отсечката. Норвежецът избра да стартира с използвани предни гуми и да сложи новите си за следващите два етапа, разчитайки, че така ще спечели от по-голямото сцепление.

Другият заводски пилот на Форд Мико Хирвонен бе трети като в самия край на етапа се забави заради проблем със записките. Себастиен Льоб пък изостана с пети резултат, най-вече поради факта, че стартираше първи в отсечките.Французинът все пак остана доволен, тъй като разликата му с лидерите не бе голяма.

Кен Блок (Форд Фиеста RS WRC) и Даниел Оливейра (Мини WRC) се натъкнаха на трудности от техническо естество. Американецът имаше дребен проблем с трансмисията, а бразилецът със задното, дясно окачване.

Втората за деня отсечка отново бе спечелена от Латвала, което спомогна финландецът да увеличи преднината си в генералното. Съотборникът му във Форд Хирвонен пък бе трети и се изкачи до третата позиция в генералното.

И в последния етап нямаше кой знае какво разнообразие. Първи отново бе Латвала. Това помогна на финландеца да остане начело в общото подреждане, следван от Солберг (+12,3 сек.), Ожие(+16,2 сек.), Льоб (+18,9 сек.) и Хирвонен (+20,0 сек.).

След обедния сервиз екипажите ще изминат същите три отсечки още веднъж.