Яри-Мати Латвала (Форд) води в генералното класиране на рали Аржентина 2011 след края на първия ден от надпреварата. Следват го Петер Солберг (+18,2 сек.) и Себастиен Ожие (+28,8 сек.).
По време на същинския начален ден от южноамериканското рали екипажите изминаха 3 отсечки по два пъти. До обедния сервиз заводският пилот на Форд Латвала с Фиеста RS WRC бе неизменно най-бърз във всичките три етапа.
Втората част от деня финландецът отново стартира с най-бързо време в SS5. Той обясни, че успехът му се дължи на факта, че поведението на автомобила му е точно такова, каквото би желал и това му дава страхотна увереност. За сметка на това другият пилот на Форд Хирвонен през цялото време се опитваше да достигне съотборника си като в SS5 даде 3-и резултат.
Себастиен Ожие със Ситроен DS3 WRC, който остана 4-и в отсечка, обясни, че е допуснал малка грешка и се е завъртял в началото на етапа. Същевременно неговият съотборник в Ситроен Себастиен Льоб имаше далеч по-значителни проблеми. Още при регрупинга и влизането си за обедния сервиз той получи наказание от 1 минута. Причината бе преждевременно ( с 2 сек.) преминаване през часовата контрола. Според наличната информация се твърди, че грешката е на навигатора му Даниел Елена, който не е видял добре часовника на часовата контрола, тъй като на мястото е имало прекалено много струпани зрители. Допълнително Льоб изоставаше в отсечките и поради факта, че стартирайки пръв, чистеше пътя пред съперниците си.
В SS6 най-добре се справи Петер Солберг. Тази етапна победа обаче бе по-специална за норвежеца, тъй като бе заведена в личната му статистика под номер 400. От друга страна това помогна на Петер да намали малко аванса на Яри-Мати в генералното.
Последният за деня етап – SS7 бе спечелен от Льоб, следван от Латвала и Солберг. Въпреки това изоставането на французина е значително заради наложеното едноминутно наказание.
Междувременно в тази финална отсечка лидерът в генералното Латвала загуби ценни секунди, тъй като спря прекалено късно на един от разклоните и двигателят му изгасна. Съотборникът му във Форд Хирвонен обаче бе по-затруднен. Той обясни, че изоставането му се дължи на факта, че се е изгубило сцеплението между гумите му и пътя, освен това автомобилът му не е с правилните настройки.
Така в края на ден 1 топ 5 включва: Латвала, Солберг (+18,2 сек.), Ожие (+28,8 сек.), Хирвонен (+43,5 сек.), Льоб (+1:30.3 мин.).
Рали Аржентина продължава с ден 2, който се състои от други 8 отсечки.