Световният рали шампионат може да се обезцени от участието на приходящи пилоти, какъвто ще се яви Себастиен Льоб в Монте Карло, смята спортният директор на Фолксваген Йост Капито.
Деветкратният WRC шампион ще кара в легендарната надпревара като част от работата си по промотирането на марката DS. Смята се, че Монте Карло може да не е единственото рали в програмата му за 2015 г. Според Капито обаче присъствието му може да не е добро за сериите като цяло. Догодина редът на стартиране за първите два дни от надпреварите ще е базиран на временното генерално класиране. Едва в неделя екипажите ще потеглят в обратен ред и лидерът вероятно ще трябва да кара в най-лошите условия в по-голямата част от всяко състезание.
– На място като Мексико например не е възможно отварящият отсечките да спечели ралито – заяви Капито. – При такива ралита, ако даден отбор има друг пилот – някой като Себастиен Льоб, то тогава той ще спечели. Просто е. Чухме, че той ще кара в Монте Карло, но съм сигурен, че ще участва в повече надпревари. Според мен ще е в три или четири ралита, а може да спечели много точки в тях.
Според Капито проблемът е, че ако Льоб спечели някои или всички кръгове, в които кара, а не участва в целия шампионат, то публиката ще получи различно възприятие:
– Всички ще видят какво е направил Льоб и ще кажат: „Ей, той можеше да вземе и титлата, ако бе карал в цялото първенство. Другият стана пръв, само защото Льоб го нямаше… Подобно действие може да обезцени шампионата и ги предупредих, че ще се получи така – още от първия момент, когато се заговори за подобен вариант. Ако извадим, да речем, Яри-Мати [Латвала] за едно рали, кого да доведем, който да излезе 10-ти или 15-ти в реда, в най-добрите условия, за да спечели? Кой може да бие Льоб при това положение? Няма такъв.
Льоб кара със съкратена програма във WRC през 2013 г. В четирите си участия той записа 2 победи, едно второ място и едно отпадане.