Спортният шеф на Мерцедес Тото Волф разкри, че след Гран при на Монако в тима са работили 24 часа в денонощието в продължение на 10 дни, за да решат проблемите с колата.
В Монте Карло Сребърните стрели имаха сериозни проблеми в работата с гумите и тяхното загряване. Затова Хамилтън не се класира за 3-аат част на квалификацията и в състезанието стана 7-и, а Ботас 4-и.
„След Монако бързо разбрахме защо нещата в състезанието не се развиха добре за нас, но трябваше да видим и откъде идваха проблемите в тренировките и квалификацията, а това се оказа по-трудно, каза австриецът. – Затова събрахме една група от инженери, които спокойно да разгледат данните и да разберат какво е станало. Лампите във фабриката ни не са изгасвали през цялото денонощие, а симулаторът също не е спирал 10 дни подред.
В този спорт няма директно решение на проблемите – всичко е анализ на данни и достигане до правилните заключения от тях. Не остана необърнат камък, преровихме навсякъде – аеродинамика, механичен баланс, настройки, гуми и дори начинът, по който пилотът управлява колата. Всичко. Нещата в Канада изглеждаха страхотно, но не мога да кажа, че проблемите ни са решени.“