Уилямс записа двоен финал в Гран при на Турция, но от тима посочиха високото износване на гумите като причината, поради която Рубенс Барикело и Пастор Малдонадо останаха извън зоната на точките.
Техническият шеф на тима Сам Майкъл обобщава състезанието и уикенда на Истанбул парк.
– Какви са изводите от представянето на FW33 на Истанбул парк?
– Според мен представянето ни в Истанбул бе по-добро, отколкото в предишните надпревари, особено в квалификацията. Намираме се обаче в средата на колоната, където няколко десети от секундата носят сериозни разлики в крайните позиции, така че трябва да продължим да се подобряваме.
– В колите имаше няколко нови компоненти. Какви бяха те и какво бе влиянието им върху скоростта?
– Имахме доста нови неща, но за надпреварата оставихме само предното крило и кутиите за спирачните апарати. При задното крило имаше проблеми с разделянето на елементите и затова решихме да не го използваме. Проучваме защо се получи така и ще го тестваме отново в Барселона.
– В неделя беше поставен нов рекорд за спирания в бокса – 82. Износването на гумите по-лошо ли беше от очакваното?
– Износването бе по-високо, отколкото в предходни състезателни уикенди. Определено бе по-лошо от очакваното за Турция.
– Избрахте три бокса и за двамата пилоти в надпреварата. Какви бяха основанията за това?
– Смятахме, че тази стратегия е правилната в момента, когато я избрахме. Автомобилите ни обаче износват повече задните гуми спрямо тези на някои от съперниците. В ретроспекция – да, можеше да се справим по-добре и да сме по-близо до определени екипи като Рено, които направиха по четири пита.
– Рубенс и Пастор бяха с 12 км/ч по-бавни от най-бързата кола в точката на засичане. Има ли причина за липсата на скорост на правите?
– Новото ни задно крило сериозно подобри точно максималната скорост на правите, така че целта ни е да го използваме и в състезанието в следващия кръг.
– Следва Барселона – Уилямс правиха тестове там през зимата. Какви са надеждите за испанската Гран при?
– Ще имаме нов дифузьор, който ще изпробваме в тренировките и би трябвало още да подобри темпото ни.