Уилямс FW33 бе представен с новите си цветове днес и допълнителни технически разяснения за модела, с който отборът от Гроув ще се състезава в световния шампионат на Формула 1 през 2011 г. Церемонията бе предавана и онлайн на уебсайта на отбора.
FW33 е концептуално различен от предшественика си автомобил и работата по него е започнала още в края на 2009 г., а през март 2010 г. стартира дейността по механиката на колата, обясни техническият директор на екипа Сам Майкъл.
– Тясната задна част е отличителната характеристика на този болид – всички харесват тясна задна част – продължи той. – В началото на работата предната част бе доста уточнена, както и голяма част от автомобила, така че реално задната остана като възможност за развитие след всички промени в регламента. Искахме компонентите в тази част да са най-ниско разположени спрямо всички останали отбори и създадохме най-компактната задна част в историята на Уилямс – допълни Майкъл.
Идеята на цялата конструкция е възможно най-голяма и най-чиста въздушна струя да се насочва към долната част на задното крило. Новият подход е успешен досега, тъй като в отбора не са имали сериозни технически проблеми по време на първите три серии предсезонни тестове – във Валенсия, на Херес и в Барселона.
Отборът пък е тествал чисто новата си скоростна кутия (също най-компактната в историята на тима) заедно с цялото окачване и разпределителните валове на стенд в стария завод на Тойота в Кьолн (Германия). Пробите са минали успешно, като една от използваните конфигурации е Монца заради натоварванията върху болидите там.
– А това е страхотна новина, защото означава, че основата е издръжлива. Иначе заради забраната на двойните дифузьори отборите трябваше да поемат много по-големи рискове, отколкото бяха склонни в миналото. Сега при Торо Росо има двоен под, в Рено са с иновативна концепция на изпускателната система и т.н. Хората не правеха такива неща преди заради високата степен на риск, но според мен това е прекрасно за спорта ни – каза още Майкъл.
Техническият шеф отбеляза връщането на KERS и разясни, че шасито на FW33 е удължено, за да се събере системата под него. Обмислян е бил и вариант с маховик, но в Гроув са се отказали от него заради допълнително усложненото монтиране. Местоположението на системата пък е избрано с оглед минимално влияние върху поведението на шасито, защото разполагането й отстрани например води до загуба на аеропритискане.
Рубенс Барикело ще е основен пилот на отбора и през 2011 г., тъй като дебютантът Пастор Малдонадо неминуемо ще допусне някои грешки през първия си сезон в Гран при, отбеляза още Сам Майкъл. Бразилецът е изнесъл тежестта на началните тренировки, запознаването с новите гуми на Пирели и сравненията между смесите и т.н. – в Гроув определено разчитат много на огромния опит на бразилеца.