Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уилямс пак без точки, Сам Майкъл си тръгна от екипа след 11...

Уилямс пак без точки, Сам Майкъл си тръгна от екипа след 11 години

30
0
Рубенс Барикело

Поредна надпревара без точки се оказа Гран при на Сингапур за тима на Уилямс, въпреки че Пастор Малдонадо и Рубенс Барикело завършиха.

Състезанието бе последно за техническия директор на екипа Сам Майкъл, който напуска след 11 години в Гроув и от догодина ще е спортен шеф в Макларън. Досега именно той обобщаваше изминалия старт, но тази му функция бе делегирана на новия главен инженер Марк Гилан.

– Какво е обобщението за представянето на FW33 в Сингапур?

– Отборът свърши добра работа като цяло. Целта бе да се опитаме да влезем в топ 10, но за съжаление това не стана. Освен това трябваше да разберем още по-добре автомобила, за да напреднем по развитието на компонентите за оставащите стартове.

– Тимът имаше доста нови неща на Марина Бей. Как се представиха те?

– Новостите бяха значителен брой, включително модификации на предното крило, под, задното крило, охлаждането и резервоара. Повечето неща бяха на ниво, а тези, чиито резултати бяха по-слаби, не бяха използвани след тренировките.

– Износването на гумите бе повод за тревога за всички отбори. Каква бе ситуацията в Уилямс?

– Точно износването на гумите не бе толкова страшно за нас, а по-скоро голямата разлика между представянето на софт и суперсофт, както различното им поведение в дълга серия от обиколки.

– Рубенс направи 31 тура със софт в състезанието. Каква бе идеята зад тази серия?

– Бяхме извън зоната на точките и решихме да разделим стратегиите, като пуснем Рубенс да кара със същия комплект софт до финала, а Пастор – да влезе още веднъж за суперсофт. Рубенс свърши отлична работа при защитата срещу [Фелипе] Маса, но за съжаление представянето на гумите се влоши значително в последните обиколки и Маса взе позицията 6 тура преди финала.

– Кола за сигурност излезе в 30-ата обиколка. Как се отрази това на Пастор и Рубенс?

– Добре – и двамата спечелиха позиции.

– Предстои Гран при на Япония. Очаквате ли FW33 да е конкурентоспособен на Сузука?

– Целта ни е да сме по-конкурентоспособни на Сузука в сравнение със Сингапур, но като отбор имаме сериозна работа преди да достигнем желаното ниво. В момента се трудим върху основните проблеми с управляемостта на болида.