Рубенс Барикело и Пастор Малдонадо демонстрираха по-добра скорост в Абу Даби в сравнение с предходните надпревари от Формула 1. Бразилецът дори вървеше в топ 10 известно време, макар че в крайна сметка финишира 12-ти. Главният инженер Марк Гилан обобщава надпреварата за екипа.
– Как измина уикендът за Уилямс в Абу Даби?
– Петъкът и съботата бяха трудни с две повреди на двигател за Рубенс, едната от които на практика ни коства третата тренировка и не му позволи да участва в квалификацията. И двамата ни пилоти бяха в дъното на стартовата решетка, използвайки девети мотор за сезона, но показаха отличен дух и решимост да си пробият път в надпреварата.
– Какво се случи в събота с Рубенс?
– Както споменах, получи се втора повреда на двигател – проблем с нивото на маслото, регистриран в сутрешната сесия. Сменихме всичко, което можеше да се смени в опит да поправим нещата, но постепенно стана ясно, че става дума за проблем вътре в конструкцията на агрегата и се наложи да счупим печата на ФИА. Косуърт оправиха всичко след квалификацията, но трябваше да понесем санкцията.
– Какво бе поведението на гумите софт и медиум в състезанието?
– Софт бяха по-добри по отношение на скоростта. Разликата във времето за обиколка между двете смеси бе приблизително секунда. Съществуваше обаче и разлика при износването, като това позволи на отделни екип да изберат стратегия с един питстоп.
– Опитахте различни стратегии с двамата пилоти, какви бяха предимствата за всеки от тях?
– И двата автомобила стартираха с медиум, защото бяха толкова назад. Искахме да използваме по-бавните гуми веднага, за да може след това да сложим меките. Решихме да разделим стратегиите базирано на позициите на състезателите и анализа ни за поведението на софт при другите отбори.
– Какво се случи при Пастор?
– В крайна сметка се оказа, че има малка разлика спрямо това дали си с един или два бокса. Пастор обаче имаше предимство с неговия един пит. И двамата пилоти бяха с подобно темпо, постоянна скорост в състезанието.
– Екипът остава в Абу Даби за теста на младите пилота. Каква е програмата?
– През първите два дни ще кара резервният ни пилот Валтери Ботас, а през последния зад волана ще е шампионът от Формула 2 Мирко Бортолоти. Ще преценим представянето им, а и имаме работа с гумите на Пирели.
– Предстои последния старт за сезона – Гран при на Бразилия. Какви са надеждите ви за Интерлагос?
– Лично за мен Интерлагос е едно от любимите ми трасета. Надяваме се да завършим годината стабилно, със солидно представяне на колите ни.