VW ID.R по-бърз от болид от Формула 1

3420
0

Електрическият автомобил на Фолксваген ID.R подобри рекорда изкачването в Гудууд, изминавайки 1,86-километровата дистанция за 39,90 секунди. Колата, чиято мощност е 500 kW (680 к.с.) свали 1,7 сек от предишното най-добро постижение, което оцеля в продължение на две десетилетия. То бе дело на Ник Хайдфелд. Германецът изкачи прочутия хълм през 1999 г. зад волана на Макларън-Мерцедес MP4/13 (574 kW – 780 к.с.).

„ID.R демонстрира за пореден път, че електрическото задвижване на Фолксваген може да е с по-добро представяне от това на най-мощните конвенционални двигатели”, заяви шефът на Фолксваген Моторспорт Свен Смийтс. „Ромен Дюма използва пълния потенциал на автомобила на това късо, но сложно трасе. След успеха на Пайкс Пийк и е-рекорда на Нюрбургринг-Нордшлайфе, той записа още едно страхотно постижение. Целият екип се представи силно, а имаше доста кратък срок за подготовка.”

Дюма от своя страна каза, че се гордее с новия рекорд, тъй като изкачването в Гудууд е специално предизвикателство.

„Трасето е много късо и не можех да си позволя и най-малка грешка. Всичко в ID.R трябваше да е перфектно настроено. Това бе особено сложно, тъй като нямахме възможност за предварителен тест”, допълни пилотът.

Фолксваген Моторспорт модифицира ID.R постоянно и изпитанието в Гудууд не бе изключение. Автомобилът бе олекотен благодарение използването на по-малка батерия в сравнение с тези за Пайкс Пийк и Нюрбургринг.

„Тази спринтова версия на ID.R тежи по-малко от 1000 кг с пилот на борда”, обясни техническият шеф Франсоа-Ксавие Дьомезон.

Автомобилът направи рекордното преминаване и без DRS (Drag Reduction System). Системата, позната като технология от Формула 1 за намаляване на челното съпротивление и улесняване на изпреварванията, бе използвана на Нюрбургринг.