В рали Германия никога не е побеждавал немски производител, откакто надпреварата е част от календара на световния шампионат. Състезанието липсва от първенството единствено през 2009 г., а в останалите му издания триумфите отиват при Ситроен. Германия бе може би любимото рали на деветкратния WRC шампион Себастиен Льоб – той има там цели 10 победи! По веднъж първи са ставали Дани Сордо и Себастиен Ожие.
Ожие отново ще опита да е най-бърз по асфалтовите отсечки, но вече с Фолксваген. Той ще се постарае и да изтрие спомена от миналата година, когато това се оказа единствената надпревара, при която нито един пилот на тима от Волфсбург не се качи на подиума. Сега отборът има шанс да спечели ралито и да вземе титлата при конструкторите за настоящия сезон.
– Имаме работа за вършене в рали Германия, тъй като споменът миналата година не е особено приятен – изтървахме подиума в домашния си старт. Освен това нито един немски автомобилен производител не е печелил това състезание и Фолксваген има шанс да е първият такъв. Този сезон доказахме, че можем да побеждаваме във всякакви условия. Познаваме силните си страни, но сме наясно и че не можем да приемаме успеха в спорта за даденост. Особено в автомобилния спорт – коментира спортният директор на концерна Йост Капито.
Тимът е със 175 точки аванс в класирането при конструкторите (с общо актив 305 точки). Ако разликата след рали Германия е поне 172 спрямо съперниците от Ситроен, то екипът на Капито ще вземе отборната титла.
Ожие се връща зад волана след особено важно в личен план събитие. През лятната почивка той се ожени за приятелката си Андреа Кайзер на церемония в съвсем тесен кръг, а сега продължава битката си за втора титла:
– Искаме да продължим успехите си от досегашните надпревари. Важно е и да поправим нещата след миналогодишния ужасен резултат в Германия. Вече проведохме успешни тестове на асфалт и вярваме, че ще сме бързи. Каквото и да стане, състезанието не е леко. Освен това сред съперниците ни има някои невероятни специалисти на такава настилка – Тиери Нювил например, който се бореше за победа миналата година и според мен Хюндай ще са много силни сега. Ще държа под око и Крис Мийк. Той бе дяволски бърз във Финландия и е много добър на асфалт.
Победителят от Финландия Яри-Мати Латвала сподели, че успехът на родна земя носи изумително усещане и иска да го изпита отново в домашния старт на отбора си.
– Едно от най-големите предизвикателства в Германия е времето – може да е крайно променливо. Ако вали, отделни секции стават твърде хлъзгави, докато други части са сравнително сухи. Това прави избора на гуми особено сложен. Миналия сезон имах лош опит – ударих се, точно докато водех. Сега целта ми е да продължа успеха си от Финландия – допълни Латвала.
Андреас Микелсен не кара в Германия през 2013 г., но участва в тренировките. Това поне му даде някакви впечатления за отсечките и настилката.