Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг пръв в прекъснатата от дъжд втора сесия в Австрия

Розберг пръв в прекъснатата от дъжд втора сесия в Австрия

18
0

Нико Розберг бе най-бърз и във втората тренировка преди неделната Гран при на Австрия, която бе белязана от преминаването на много силна буря. Второ време и със само с 0,019 сек по-бавна обиколка остана съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Трети в последните минути се нареди Нико Хюлкенберг с Форс Индия, изпреварил Себастиан Фетел (Ферари), който е със сменена скоростна кутия и при всички случаи утре ще стартира с 5 места назад на стартовата решетка спрямо класирането си в квалификацията. Себастиан приключи днешния ден с излизане от пистата на втори завой в последните минути, а зад него се наредиха Даниел Рикиардо, Карлос Сайнц, Макс Верстапен и Кими Райконен.

Тъмни облаци покриха небето в обедната пауза преди втората тренировка. Температурата на асфалта падна за минути от 53 на 42 градуса. Вероятността да завали бе оценена на 40% и всички бързо трябваше да продължат работата от сутринта, най-вече по начина на работа на гумите върху новия асфалт. От ФИА обявиха нови мерки за измерване налягането в гумите, което от Пирели проверяваха преди всяко качване на всеки комплект, ползван или нов.

Рейсконтролът, воден от Чарли Уайтинг, отказа да премахне новите жълти бордюри по завоите, които счупиха две предни крила на Макс Верстапен сутринта, както и окачването му. Те създадоха доста проблеми и на други пилоти, но от ФИА обясниха на всички, че това са ограждения на трасето като мантителите в Монако или Баку и не бива да се достигат.

Още в самото начало на тренировката паднаха първите капки и всички още по-интензивно започнаха работа и търсене на скорост с меките гуми в сравнително дълги серии, за да може да се планира за неделя състезание с 1 стоп.

Люис Хамилтън искаше много бързо да провери направени промени в колата, които да намалят грейнинга на предните гуми, който го мъчеше сутринта и заради който бе по-бавен от Нико Розберг с 0,357 сек с най-меките гуми ултрасофт. Ред Бул пък трябваше да пробват тези гуми, защото сутринта Рикиардо записа топвремето си със суперсофт и то бе с 0,849 сек под топ постижението на Нико.

В първите 10 минути пилотите бързо направиха по 5-6 обиколки, като Нико пак бе най-бърз. Той отново излезе на пистата с ултрасофт (втори комплект за него) и след това дъждът просто плисна в горната част на пистата, като пилоти като Серхио Перес едва прибраха колите в пита.

Времето на Розберг бе 1:07.967 мин, втори на 0,622 сек бе Фетел, а на 0,682 трети бе Рикиардо, пак със суперсофт. Следваха Нико Хюлкенберг, Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо, също записал топ резултата си като Рикиардо със суперсофт.

В това време механиците още работеха по предното окачване на Макс Верстапен, който не бе напускал бокса, а последен бе Кими Райконен, който излетя в първите минути.

В следващите минути над пистата се разрази истинска буря, с много вода и силен вятър. Час преди края дъждът спря, но на пистата имаше реки от вода и никой не се появи на трасето до средата на времето. Всички трябваше да са много пестеливи в ползването на гумите за мокро и интермедия предвид прогнозите за подобно време и през следващите два дни.

Дани Рикиардо бе първият пилот, който отново излезе на пистата точно в средата на сесията. Колата му бе с гуми интермедия. Той веднага бе последван от Макс Верстапен, също с интермедия. Температурата на асфалта се покачи от 29 на 32 градуса, отново за минути.

Фетел докладва, че на втори завой е абсолютно сухо, а правата между първите два завоя изсъхва. Условията бяха много сложни, защото водата се изпаряваше много бързо и сцеплението се променяше. Макс се завъртя на 9-ти завой, но този път без последствия.

Темпото на пилотите бе с около 10 сек по-бавно от резултатите в първите минути. 20 минути преди края Фетел излезе с гуми за сух асфалт ултрасофт, а малко след него на пистата бе и Рикиардо с този модел.

Кими Райконен в същото време пробва дълга серия с по-твърдите супер софт. Розберг също сложи червения суперсофт за по-дълга серия в последните 10 минути, докато Хамилтън бе с ултрасофт, но едва спря зад Гутиерес, който бе предупреден да намали, но не освободи пистата. Все пак Люис записа второ време за тренировката само на 0,019 сек от времето на Нико.

 

Маса изчака най-дълго в бокса и само с 10 обиколки, два пъти по-малко от съперниците, той се оказа последен 5 минути преди края. Бе дори зад пилотите на Мейнър, предупредени официално от рейсконтрола днес за различни нарушения. В крайна сметка обаче Фелипе бързо подобри резултата си с ултрасофт.

В последните минути Хюлкенберг записа трето време, като изпревари Фетел, който излетя на втория завой и каза по радиото, че просто е изгубил контрол над колата, блокирайки и 4 те колела. Веднага се появиха съмнения, че причина за това излитане може би е работата на системата за генериране на енергия MGU-K, която създаваше проблеми на Ферари и в Баку, а в сложните условия днес можеше да има отново неприятности с нейните настройки.