Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Все още работим по системата на управление за Кими, призна Джеймс Алисън

Все още работим по системата на управление за Кими, призна Джеймс Алисън

17
0
Джеймс Алисън

Техническият директор на Лотус Джеймс Алисън за представянето на Кими Райконен, Ромейн Грожан и тима в Гран при на Австралия и за проблемите на финландеца с управлението на Е20.

– Какво е обобщението след първото състезание за сезон 2012 г.?

– Седмото място не представя цялата история. Можем да сме гори от автомобила, отбора и представянето на пилотите ни. Е20 изглеждаше бърз на Херес, в Барселона и сега на Албърт парк. Ромейн свърши великолепна работа в квалификацията и се нареди трети. Нямаше късмет на старта, а още по-лош бе ударът с друг пилот, сложил край на състезанието му. Известното удовлетворение дойде от солидното представяне на Кими – той взе точки, след като тръгна от доста по-задна позиция на стартовата решетка.

– Какво научихте от уикенда на Албърт парк?

– Още през зимата усещахме, че сме в доста добра позиция. Не мислехме, че разполагаме с най-бързата кола, но чувството бе добро. Наложи се обаче да чакаме чак до неделя, за да открием кой къде е в колоната. И при това положение очакванията ни се потвърдиха.

– Колко различно предизвикателство е Малайзия?

– Албърт парк, макар да не е съвсем обичайна писта, не е лош индикатор за формата на отборите в началото на сезона. Различните завои там поставят различни изисквания пред пилотите и автомобилите, така че бързите в Мелбърн болиди по принцип остават такива до края на състезателната година. На следващия старт ще е значително по-горещо, а това прави нещата по-други и за коли, и за гуми, и за пилоти. Уверени сме обаче, че ще сме конкурентоспособни в Малайзия.

– Ще имал ли някакви промени по Е20 за втория кръг?

– Няма сериозни подобрения. Последователните състезания са трудни от тази гледна точка и ще се концентрираме върху намирането на добри настройки с настоящата версия.

– Как върви напасването на системата за управление на Кими?

– Има един основен сет настройки, с които Кими засега се справя. Не са идеални за него, а наше задължение е да му дадем максимално добър автомобил, който да отговаря перфектно на желанията му. В Мелбърн имахме нов вариант на системата, но заради дъжда не можехме да преценим дали е стъпка напред. Ще продължим работата в това отношение, докато удовлетворим изискванията му.

– Върху какво конкретно се труди екипът?

– Състезателите има определени желания по отношение на управлението. Всички пилоти са с хидравличен сервоусилвател на кормилната рейка, тъй като без него натоварванията върху волана биха били прекалено големи. Инженерите настройват степента на подпомагане според индивидуалните изисквания на състезателите. Кими обича да кара с лек волан, който обаче да е и възможно най-прецизен. Нашите базови реглажи са точни, но това не е достатъчно за стила на Кими. Имаме още работа, но ще се справим.