Връщането на Ола Флоен като навигатор на Андреас Микелсен е било договорен за по-малко от месец, обясни самият той.
Флоен е първият копилот на норвежеца, който обаче предпочете да опита различен подход и до рали Аржентина (включително) бе в екипаж с Мико Маркула.
– Още не съм осъзнал съвсем всичко. Връщането ми след повече от година е като мечта. Отидох до работилницата и първата ми работа бе да видя механиците, които ме посрещнаха много топло. С Андреас пък сме като двама братя, които са били изгубени един за друг известно време и сега отново са се намерили. Разговорите ни започнаха преди Аржентина. Той ме попита какво правя, аз го питах същото, въпреки че и двамата знаехме кой къде е – покрай семействата и т.н. Веднага след надпреварата в Аржентина той ме попита направо (дали бих се върнал), аз мислих някъде около пет секунди и се съгласих – при условия, че всичко е изчистено по отношение на Мико. Нещата трябваше да са честно и почтено поставени – обясни Флоен в интервю за wrc.com.
Навигаторът сподели, че раздялата им с Микелсен е била нещо, което пилотът е трябвало да стори заради себе си:
– Той имаше нужда да поработи с други хора, по различен начин. Аз направих същото. Бях щастлив да съм в екип с Понтус [Тидеманд], защото е съвсем различен от Андреас. Освен това работата с него ми даде нов живот в ралитата. Бях започнал да се уморявам, дори да ми доскучава, но сега се будя, мислейки за състезанията. Беше чудесно, че успях да предам някакъв опит на Понтус и да видя резултатите от общите ни усилия. Годината с него бе супер добра.
Маркула въведе промени в начина на водене и количеството на бележките на Микелсен. Според Флоен новият метод е по-прост, по-лесен и по-бърз. Той вече придоби първите си впечатления от Фолксваген Поло R WRC – направи около 60 километра заедно с Яри-Мати Латвала, без да чете нищо, просто свиквайки със системите и поведението на автомобила.