Промяната в гумите в средата на сезона във Формула 1 е помогнала на Ред Бул да подобрят темпото си, призна конструкторът на екипа Ейдриан Нюи. Тимът и Себастиан Фетел спечелиха четвърти поредни титли в Гран при в Индия след поредното силно представяне.
– Връщането към гумите (с конструкция) от 2012 г. със сигурност ни помогна. Немалка част от предимствата на нашия автомобил са във високоскоростните завои и спецификациите за 2013 г. бяха по-чувствителни от гледна точка на натоварванията. С тях не бяхме в състояние да реализираме потенциала си, тъй като лесно се повреждаха – обясни Нюи. – Известна част (от представянето) се дължи и на характера на пистите. Конфигурациите от втората половина на сезона може би пасват по-добре на автомобила. Не бяхме се справили съвсем с трасетата, изискващи високо аеропритискане като тези в Китай и Барселона. Затова вероятно на Спа и Монца нещата се получиха – там аеропритискането е от средно до ниско. Едва в Сингапур тръгнахме силно на такъв тип писта – на каквито имахме грижи по-рано през сезона.
Фетел е буквално непобедим след лятната почивка: той записа шест поредни успеха в състезанията от края на август досега и не допусна друг пилот да се качи на най-високото стъпало на подиума. Нюи сподели още, че Ред Бул са имали доста нови неща през сезона, като в Унгария например са въвели значително количество компоненти. Според него тимът не е реализирал пълния си потенциал на трасето до Будапеща (отчасти заради настройките, споменати наскоро и от съветника на екипа Хелмут Марко като подобрен елемент в работата).
– В крайна сметка няма едно-единствено магическо решение, на което да се дължи подобрението в представянето. Става дума за поредица части, а и има няколко надпревари, където вероятно трябваше да се справим по-добре от постигнатите резултати. Ферари например стартираха добре сезона, но в средата на състезателната година Мерцедес правеха силни надпревари. Дори се притеснявахме в известна степен, че тяхното развитие може да изпревари нашето. В ретроспекция би могло да се каже, че положихме повече усилия от необходимото, тъй като през цялото време, докато работехме по колата за 2013-та, не се трудехме по проекта за 2014-та – допълни конструкторът.