Volvo FE Electric е вторият електрически камион, който Volvo Trucks представя в рамките на един месец. Той е проектиран отново за градска дистрибуция, но с по-тежки операции с брутно тегло до 27 тона. Продажбите в Европа ще започнат през 2019 г.
„С премиерата на Volvo FE Electric само три седмици след тази на Volvo FL Electric ние имаме готовност да предложим цялостна гама от задвижвани с електричество товарни автомобили за градски операции. Това отваря вратата за сътрудничество в градовете, които си поставят за цел да подобрят качеството на въздуха, да намалят шума от трафика и да понижат замърсяването през пиковите часове“, категоричен е Клаас Нилсон, Президент на Volvo Trucks.
Първият Volvo FE Electric – товарен автомобил с надстройка за сметосъбиране, ще започне да работи в началото на 2019 година във втория по големина град в Германия – Хамбург. Той е разработен съвместно с най-големия производител на надстройки в Европа – Faun.
„Понастоящем всеки от нашите 300 конвенционални автомобили за сметосъбиране отделя приблизително 31 300 кг въглероден диоксид всяка година. Товарният автомобил за сметосъбиране, задвижван изцяло с електричество, с батерия, която издържа една пълна работна смяна от осем до десет часа, е изключително важно технологично постижение. Друг плюс е фактът, че нашата компания генерира електрическа енергия, която не влияе върху климата и може да се използва за зареждане на батериите.“, обяснява проф. д-р Рюдигер Сихау, Главен изпълнителен директор на сметопочистващата компания в Хамбург.
„Хамбург, който през 2011 година беше обявен от ЕС за зелена столица на Европа, работи дълго и успешно на широк фронт за засилване на екологичното и устойчиво градско развитие. Това важи и за транспортния сектор, където в градския транспорт вече се използват електрифицирани автобуси Volvo. Опитът и амбициите, свързани с тази разработка, превръщат Хамбург в изключително интересен партньор за нас“, казва Йонас Одермалм, Вицепрезидент Продуктови линии Volvo FL и Volvo FE в Volvo Trucks.
Новият Volvo FE Electric ще се предлага в няколко варианта за различни транспортни приложения. С кабината с нисък вход на Volvo влизането и излизането от камиона се улеснява и се осигурява отлична видимост към околния трафик. Работната среда също е подобрена в резултат на ниското ниво на шум и липсата на вибрации. Капацитетът на батерията може да бъде оптимизиран, за да съответства на конкретните потребности, а зареждането се осъществява от електрическата мрежа или от станции за бързо зареждане.
„В допълнение към автомобилите предлагаме и цялостни решения от анализ на маршрути до услуги и финансиране чрез нашата мрежа от дилъри и сервизи в цяла Европа. Освен това имаме успешни партньорства с доставчици на зарядна инфраструктура. По този начин можем да отговорим на специфичните нужди на различни клиенти в различни градове“, казва Йонас Одермалм.
Факти за електрическите камиони Volvo
Volvo FE Electric
Товарен автомобил, задвижван изцяло с електричество, за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия,
Брутно тегло на композицията 27 тона
Силова линия: Два електромотора с максимална изходяща мощност 370 кВт (постоянна мощност 260 кВт) с 2-скоростна трансмисия. Максимален въртящ момент на електромоторите 850 Нм. Максимален въртящ момент на задния мост 28 кНм.
Капацитет: Литиево-йонни батерии, 200–300 кВтч.
Пробег: до 200 км.
Зареждане: Предлагат се две различни зарядни системи. CCS2: Бързо зареждане с максимална зарядна мощност 150 кВт, постоянен ток, и бавно зареждане с максимална зарядна мощност 22 кВт, променлив ток.
Време за зареждане: От изтощени до напълно заредени батерии (300 кВтч): CCS2 150 кВт около 1 час и 30 минути, при бавно зареждане: приблизително10 часа.
Volvo FL Electric
Товарен автомобил, задвижван изцяло с електричество, за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия, брутно тегло на композицията 16 тона.
Силова линия: Електромотор с максимална мощност 185 кВт (постоянна мощност 130 кВт) с 2-скоростна трансмисия от Volvo. Максимален въртящ момент на електромотора 425 Нм. Максимален въртящ момент на задния мост 16 кНм.
Капацитет: Литиево-йонни батерии, общо 100–300 кВтч.
Пробег: До 300 км.
Зареждане: Предлагат се две различни зарядни системи. CCS2: Бързо зареждане с максимална зарядна мощност 150 кВт, постоянен ток, и бавно зареждане с максимална зарядна мощност 22 кВт, променлив ток.
Време за зареждане: От изтощени до напълно заредени батерии: бързо зареждане: 1-2 часа (зареждане с постоянен ток), нощно зареждане до 10 часа (зареждане с променлив ток) с максимален капацитет на батерията до 300 кВтч.
Прочете повече за електромобилността: http://www.volvotrucks.com/electromobility