На автомобилното изложение в Ню Йорк успоредно с обновеното си портфолио Volvo представи за първи път нов спортен R-Design пакет за моделите S60, V60 и XC60.
Основният акцент попада върху новото оформление на екстериора и допълнителния дифузьор в задната част на автомобилите. Впечатление правят и редица стилистични акценти по купето и интериора. Автомобилите от R-Design линията на Volvo S60, V60 и XC60 идват с нови спортни седалки с кожена тапицерия и бродирано R-design лого.
От технологична гледна точка R-Design пакетът включва иновативна предавателна кутия с оптимизиран софтуер за по-бързо превключване, оптимизирано и снижено с 15 мм към пътя окачване и подобрени системи в помощ на водача.
– Моделите с новия R-Design са перфектни за хора, изискващи представяне на високо ниво и с вкус към изисканите детайли. Новите S60, V60 и XC60 R-Design са с преработена визия при огромно внимание към подробностите – коментира старши вицепрезидентът за маркетинг, продажби и сервиз на Volvo Car Group Дъг Спек.
R-Design вариантите могат да са с всички двигатели, налични за стандартните версии. Гамата се простира от дизела D2 със 115 к.с. до 3-литровия, 6-цилиндров бензинов T6 с 304 к.с. и 440 Нм въртящ момент.
– Целта ни през цялото време бе спортно управление без да се губи усещането за лукс – обясни Питър Мертенс, старши вицепрезидент изследвания и развитие във Volvo. – Чувството при каране трябва да е такова, че да не се усеща напрежение. Ако шасито е прекалено твърдо, бихте имали усещането, че дори гладкият асфалт е неравен.
За подобрение на този показател автомобилите са оборудвани и с редица електронни системи. Corner Traction Control например спомага за по-плавно взимане на завоите и е стандарт в XC60. DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) пък прави карането и по сигурно.
Очакванията на Volvo Cars са, че около 10% от клиентите ще изберат версиите R-Design.
– Повече от половината продажби на тези модели ще са за хора, които в момента управляват друга марка автомобили. Освен това те ще имат жизненоважна роля за намаляване възрастта на потребителите ни – убеден е Спек.