Производителят на премиум автомобили Volvo Cars продаде 503127 коли през 2015 г. Това е своеобразен рекорд, тъй като за първи път са продадени повече от половин милион автомобили в 89-годишната история на марката.
Новият рекорд в продажбите подчертава силата и устойчивостта на продължаващата оперативна и финансова трансформация на Volvo. Сериозен принос за успеха е новата продажбена стратегия на компанията в световен мащаб. Тя бе доказана и с успехите в родажбите на новия SUV XC90 през миналата година.
Volvo обявиха изключително силни резултати в трите основни световни региона. Продажбите в Европа са се повишили с 10,6% за годината до 269 249, което е 53,5% от общия обем. Volvo в САЩ набира скорост с продажбите до 24,3% през 2015 г., за разлика от Китай, където продажбите изглеждаха по-силни в края на годината с ръст от 11,4% през четвъртото тримесечие. Тенденцията за търговски ръст на продажбите се очаква да продължи и през 2016 г. Вторият отличителен модел от гамата на Volvo – премиум седана S90, който ще има премиера по време на тазгодишния автосалон NAIAS в Детройт, ще излезе на пазара в САЩ през пролетта. След четири години Volvo ще са подновили цялата си моделна гама.
„Радвам се да съобщя, че 2015-та беше година на рекордни продажби“, каза Хакан Самюелсън, главен изпълнителен директор. „Сега, с успеха от миналата година, Volvo е на път да влезе на втората фаза на своята глобална трансформация. С нея, Volvo ще заеме своята позиция на наистина глобална компания за премиум автомобили. Още много рекорди ще бъдат покорени през следващите години. „
Във втората фаза на трансформацията на Volvo не липсва амбиция. В следващите години Volvo ще продължи да променя позицията на марка, за да се конкурира с глобалните си съперници. Компанията ще продължи да съживява дейността си в САЩ и да развива своя глобален производствен отпечатък. В средносрочен план, ще продължи ръстът в Китай, ще удвои пазарния си дял в Европа и ще увеличи продажбите си в световен мащаб до 800 000 коли. Ще бъде въведена изцяло нова моделна гама, ще се вгради нова технология двигатели и ще поддържа позицията си на лидер в автомобилната безопасност в автомобилите и автономните задвижващи технологии.
През следващите години, автомобилите от по-големите серии 90 и 60 на Volvo ще бъдат построени по своя собствена платформа (SPA). Volvo ще приложи такава стратегия и за глобална малка кола, като представи на своя собствена компактна платформа (CMA).
В бъдеще Volvo ще укрепи позицията си на водещ световен производител на хибриди с поредица от 4 и 3-цилиндрови хибридни двигатели, предлагащи конкурентна комбинация на мощност и ниски нива на вредни емисии. За първи път марката ще разработи изцяло електрическа кола. Volvo очаква най-малко 10% от годишните й продажби в средносрочен план да бъдат електрически превозни средства.
Volvo Cars постигна значителен напредък след придобиването на компанията от Zhejiang Geely Holdings през 2010 г., не на последно място в разширяване на производствения си отпечатък. Обявяването на появата новата фабрика в Южна Каролина в САЩ означава, че Volvo вече има промишлено присъствие и в трите основни световни региона – Азия, Европа и САЩ.
И у нас Volvo може да се похвали с отлични пазарни резултати за 2015 година и ръст в продажбите и преизпълнени квоти за всички автомобили Volvo.