Начало Автомобили Volvo представи първия си изцяло електрически товарен автомобил

Volvo представи първия си изцяло електрически товарен автомобил

37
0

Volvo Trucks представи първия си изцяло електрически товарен автомобил – Volvo FL Electric. Серийното производство и продажбите на новия модел ще започнат в Европа през 2019 година. Той е предназначен за градска дистрибуция, сметосъбиране и други дейности в урбанизираните зони.

Максималният въртящ момент на електромотора на новия модел е 425 Нм. Енергията се съхранява в 2 до 6 литиево-йонни батерии с максимален капацитет до 300 кВтч. Бързото зареждане отнема 1-2 часа. Новият камион може да измине до 300 км.

„Изключително горди сме с първия от гамата товарни автомобили Volvo, задвижвани изцяло с електричество. С този модел ние  вярваме, че ще допринесем за устойчивото развитие в градовете.“, заяви Клаас Нилсон, Президент на Volvo Trucks.

Електрическите автомобили без отработени газове могат да се използват във вътрешните терминали и защитените екологични зони. Ниското им ниво на шум позволява да се извършват работни и доставни дейности през нощта, което намалява натоварването на пътищата през деня. Така в града се създават нови възможности за планиране на жилищната среда и инфраструктурата. 

„За да направим прехода към електрически товарни автомобили сигурен и плавен за клиентите ни, ние предлагаме  цялостни решения на базата на индивидуалните потребности, съобразени с циклите на шофиране, товарния капацитет, максималния пробег, обхвата и другите параметри. Имаме готовност за всичко – от анализа на маршрута и оптимизацията на батериите до обслужването и финансирането.

Освен това Volvo Trucks работи в тясно сътрудничество с различни доставчици на зарядно оборудване. Целта е клиентите винаги да  получават висок максимален пробег и производителност“, обяснява Йонас Одермалм, Ръководител Продуктова стратегия за Volvo FL и Volvo FE във Volvo Trucks.

За постигането на ефективни решения за клиентите на Volvo Trucks, допринася сериозният опит в електрифицирания транспорт на Volvo Group. От 2010 година досега Volvo Buses има над 4000 реализирани продажби на електрифицирани автобуси. Така технологията, използвана за задвижване и съхраняване на енергията при Volvo FL Electric, е щателно изпробвана и тествана, и се поддържа от мрежата на Volvo Trucks за продажби, обслужване и доставка на резервни части. 

„Опитът ни научи колко е важно градовете, доставчиците на енергия и производителите на автомобили да си сътрудничат, за да може електрифицирането да се превърне в реалност. Процесът може да се ускори значително, ако се въведат допълнителни стимули за клиентите, съгласувани стандарти и дългосрочна стратегия за градско планиране и за разширяване на зарядната инфраструктура“, обяснява Йонас Одермалм.

Първите товарни автомобили от гамата Volvo FL Electric вече са в редовна експлоатация от клиенти в Гьотеборг – дома на Volvo Trucks.

Факти:

Товарен автомобил, задвижван изцяло с електричество, за дистрибуция, сметосъбиране и други приложения в градски условия, БТА 16 тона.

Силова линия: електромотор 185 кВт, максимална мощност/постоянна изходна мощност 130 кВт, двускоростна трансмисия, карданен вал, заден мост.

Максимален въртящ момент на електромотора 425 Нм. Максимален въртящ момент на задния мост 16 кНм.

Капацитет: 2-6 литиево-йонни батерии, общо 100–300 кВтч.

Максимален пробег: до 300 км.

Зареждане: Зареждане с променлив ток от електрическата мрежа (22 кВт) или бързо зареждане с постоянен ток чрез CCS/Combo2 за до 150 кВт.

Време за зареждане: От изтощени до напълно заредени батерии: бързо зареждане: 1­2 часа (зареждане с постоянен ток), нощно зареждане до 10 часа (зареждане с променлив ток) с максимален капацитет на батерията до 300 кВтч. Първите два товарни автомобила Volvo FL Electric ще работят в компанията за сметосъбиране и рециклиране Renova и във фирмата за превози TGM.

В рамките на проекта Off Peak City Distribution (Градска дистрибуция извън пиковите часове) бе извършено проучване на ефектите от превоза на стоки през нощта в централен Стокхолм. Чрез избягване на трафика в час-пик товарните автомобили бяха в състояние да извършат работата си за една трета от времето, необходимо при дневните курсове.