Шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че иновативната система DAS на тима не носи по 2 секунди на обиколка, каквито предположения има. Тя бе изпробвана от Хамилтън и Ботас по време на първите предсезонни тестове в Барселона.
При нея с издърпване и избутване на волана пилотите променят ъгъла на предните колела. На правите те се свиват навътре и така се намалява челното съпротивление и се увеличава максималната скорост.
Според съперниците от Ред Бул тя дава около 0.2 сек на обиколка на Каталуня, но има и предположения, че всъщност носи много повече. Волф отхвърли последните спекулации.
Австриецът заяви, че отличната скорост на Мерцедес се дължи на много нови неща
„Не искаме да разкриваме твърде много за системата. Но който мисли, че тя ни дава 2 секунди на обиколка, греши“, каза Волф пред немския Bild am Sonntag. „Тя е една от многото иновации по колата ни. От решаващо значение е целият пакет.“
Във връзка с DAS, пилотът на тима Валтери Ботас коментира: „Няма причина да не я използваме. Определено научихме много за нея и как ние пилотите да я ползваме. Доволни сме, че я имаме в колата и тя работи, без да се налага да мислим много за нея.“
Според анализ на Auto Motor und Sport, авансът на Мерцедес спрямо Ред Бул е 0.3 сек на обиколка като цяло, а пред Ферари цели 0.6 сек на обиколка. Изглежда в Скудерията наистина изостават и в тази връзка шефът на тима Матия Биното заяви, че ще обмисли вариант във Ферари да се откажат от развитието на колата, ако след първите състезания изоставането от Мерцедес е прекалено голямо. А усилията да бъдат насочени изцяло към 2021 г.
It’s taken ages, but it’s FINALLY time to see @ValtteriBottas‘ new helmet design for the 2020 @F1 season! And it’s worth the wait… ??? pic.twitter.com/xeaomg5OO9
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 2, 2020