Тото Волф обясни след финала на Гран при на Италия поредицата от събития, довели до грешката, коствала 10 секунди наказание на Люис Хамилтън. Англичанинът влезе в питлейна, когато той бе затворен и от лидер в състезанието отиде последен.
„Беше странна поредица от събития. Вероятно можехме по-рано да забележим, че е затворено. Взетите решения бяха крайно необичайни, но изцяло в рамките на правилата. Какво се случи? Един от Хаас-ите паркира вдясно, почти на входа на питлейна и имаше единичен жълт флаг. 11 секунди по-късно излезе кола за сигурност. Не знам защо. Това не можахме да разберем. А докато сейфти карът излизаше, превключиха влизането в питлейна на червено. Обозначението обаче не беше точно червено. Бяха два жълти кръста от външната страна и нямаше светлина от вътрешната. Ние го видяхме в последния момент. Един от стратезите ни го крещеше по радиото, докато Люис влизаше в питлейна.“
„След това имаше объркване, защото се подготвяш за питстопа, а всички в питлейна – включително аз – разглеждахме ситуацията. Никой не е погледнал четвърта страница от съобщенията, не виждаме знаците и се получава поредица от събития, които съсипаха състезанието на Люис“, обясни Волф
„В питлейна нямаше никакво светлинно означение. А от питуола не можеш да видиш жълтите кръстове. И ако пилотът не ги забележи, единственият начин да ги видиш е да погледнеш четвърта страница от комуникационната система на ФИА. Това не го прави никой, когато е пуснат сейфти кар и пилотът точно влиза в пита. Всичко е концентрирано около спирането. Така че малшанс и едно много необичайно решение за затваряне на питлейна.“
Волф обясни също така, че са обсъдили с Хамилтън ситуацията и англичанинът е казал на рейс директора Майкъл Маси, че не е видял светлинната сигнализация. Самият пилот пое отговорността за инцидента.
Well, it all started when Kevin Magnussen… 😫
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020
We just do the Twitter. https://t.co/ebEAPhL5Jf
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020