Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Система за сближаване на двигателите е обида, никой не би приел...

Волф: Система за сближаване на двигателите е обида, никой не би приел подобно публично унижение

2562
0
Тото Волф
Тото Волф; снимка: Мерцедес

Система за сближаване представянето е обида за Формула 1 и никой не би приел подобно публично унижение, заяви шефът на Мерцедес в Гран при Тото Волф. Австриецът коментира предложението, дадено преди ден от Матия Биното. Ръководителят на Ферари в F1 заяви, че не говори за изравняване, но това очевидно не е повлияло върху мнението на Волф.

„Според мен подобно нещо би било началото на края (на Формула 1). Задвижващата система не е единствено чиста мощност – при нея говорим още за управляемост, тегло, охлаждане. Въвеждането на една проста формула, която да пасва на всички, е невъзможно и Мерцедес няма да приеме подобно нещо. Ако си спомняте, имахме система с токени, когато правилата бяха въведени. Някои от колегите ни поискаха те да бъдат премахнати, за да наваксат и ние се съгласихме. Сега някои колеги имат предложение за система за сближаване – това, честно казано, е обида, когато погледнеш развитието в представянето на двигателите през последните няколко години. Ферари очевидно бе най-мощният двигател през 2018 г. и безспорно най-добрият агрегат през 2019-та. Ние развивахме собствената си система и за 2020 г. извадихме мотор, с който надявахме да ги настигнем.“

„Не мога да разбера как който и да е автомобилен производител, вярващ в способностите си да създаде задвижваща система и шаси, би искал какъвто и да е механизъм за балансиране (силата) на моторите. Честно, не мисля, че който и да е би приел подобно публично унижение“, каза Волф

„Видях как в DTM въведоха баласт въз основа на представяне. Единственото, което се чуваше след състезания и квалификации после, бе: „Ами щях да съм на полпозишън, ако не бяха тези 5 килограма в колата“. И за това се говореше през целия сезон в DTM. Затова Формула 1 трябва да остане много, много далеч от подобни неща или ще свършим там, докъдето стигнаха GT-тата. Няма да се съгласим за балансиране на представянето, тъй като не е в интерес на който и да е производител, нито на Формула 1 или пилотите. Тук е меритокрация и винаги е било меритокрация.“

Изпълнителният директор на Рено Марчин Будковски се съгласи, че подобна система „не пасва добре в контекста на Формула 1“.

„Откъде изобщо би се започнало? Как се изчислява представянето на задвижваща система и кола? Само мощност ли ще се компенсира? Как се компенсират неща като тегло или разпределение на теглото? Двигателят не е просто отделна единица, която монтираш в кутия и потегляш. Целият болид се изгражда около задвижващата система. Има и компромиси по моторите, които не се отнасят само до мощността. А и искаме ли всяка неделя след състезание да обсъждаме дали ФИА правилно е калибрирала представянето на отделните задвижващи системи? Да, при замразяване има рискове, но за догодина например замразихме шаситата и скоростните кутии. Не е приятно, но го решихме“, каза още Будковски.