Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф подкрепял преминаването на Ботас в Рено, Бърни съветва Фетел да си...

Волф подкрепял преминаването на Ботас в Рено, Бърни съветва Фетел да си вземе година почивка

3710
0
Валтери Ботас, Тото Волф
Валтери Ботас и Тото Волф; снимка: Мерцедес

Тото Волф подкрепя преминаването на Валтери Ботас в Рено, твърдят френски медии. Информацията, че от френския тим се интересуват от финландския пилот, се появи преди седмица. Според нея мениджърът на състезателя Дидие Котон е говорил с шефа на Рено в F1 Сирил Абитебул. Впоследствие излезе твърдение, че Котон се е свързал и с Ред Бул.

„Предстои ни цял сезон. По принцип такива решения рядко се взимат толкова рано, независимо за кого точно говорим. Даниел [Рикиардо] и Рено, Карлос [Сайнц] и Макларън или Себастиан [Фетел] и Ферари. Всичко това се случи по-рано, отколкото аз бих го сторил, но наблюдавам ситуацията с интерес”, заяви Волф пред ESPN.

Спортният директор на Мерцедес каза по-рано, че не би искал да преговаря с пилоти преди сезонът изобщо да е започнал, тъй като е сложно да управляваш отбор с пилот, който е наясно отрано, че в края на сезона си тръгва. Освен това подчерта лоялността в екипа на Мерцедес към състезателите. Той води разговори и за собственото си бъдеще, тъй като договорът му е до края на 2020 г.

Междувременно Бърни Екълстоун даде поредния си съвет на Себастиан Фетел

То се различава сериозно от последната му позиция, която бе, че отбор с Хамилтън и Фетел като съотборници би бил страхотен за спорта и феновете.

„Поговорих малко със Себастиан. Мисля, че трябва да си даде едногодишна почивка и да се върне през 2022 г.”, сподели англичанинът. „Това ще му даде възможност да прецени промените в шампионата. Но според мен той иска да се състезава в Мерцедес редом с Люис Хамилтън.”

Бърни не пропусна да изкоментира и ограничението на бюджетите във Формула 1.

„Всичко това са пълни глупости. Дълго обсъждаха икономия от пет милиона, която е мизерен процент от бюджетите им. А има много други проблеми, с които трябва да се заемат. В Брабам, когато бях собственик на отбора, харчехме много по-малко пари от Ферари, а пак печелехме състезания за разлика от тях. Въпросът не е в средствата, а в хората. Обществото не се интересува от надпреварата „кой ще похарчи повече”.”

„Сега спортът има прекрасна възможност да започне на чисто. Милион неща могат да се подобрят. Хората гледат надпреварите заради битките. Не искат да знаят още от старта кой ще спечели. Колите трябва да се опростят. Съвременните задвижващи системи са шедьовър на техниката, но интересуват ли се феновете колко са ефективни? Предполагам, че не. Хората искат интересни състезания. В миналото на старт имаше по 16 болида и беше добре, ако половината завършат. Сега всички финишират, което е доста скучно и предказуемо.”